Medicinsk kompendie eller Medicin/FADL

Hej

Jeg vil bare lige høre hvad i synes om bogen Medicin af Bo Baslund, kan man klare sig med den på 6 semester ? eller skal man også supplere med MK? jeg læser på KU. :slight_smile:

http://www.academicbooks.dk/laerebog-i-medicin/bo-baslund/ulla-feldt-rasmussen/jens-kastrup/9788777496387

Jeg og de fleste bruger basisbogen og supplerer med MK. Det er der faktisk ikke behov for. Basisbogen dækker helt fint - synes jeg selv i hvert fald.

Jeg er også interesseret i at høre eventuelle erfaringer med “Medicin” af Bo Baslund og andre. Kan den stå i stedet for Medicinsk Kompendium?

Medicinsk kompendium repræsenterer den mest komplette gennemgang af intern medicin på dansk og jeg mener man skylder sig selv, og ikke mindst ens kommende patienter at læse denne bog.
Jeg er selv læge på 6 år, og jeg kan kun sige, at når man står i medicinsk skadestue, som turnuslæge så er det guld værd at have været igennem kompendiet, man har simpelthen sit teoretiske fundament iorden og har mere overskud til at lære alle de nye ting der skal læres, når man starter sin lægekarriere. Du kommer til at skide grønne grise under alle omstændigheder.

Jeg fornemmer ofte en tendens til bare at slippe lettest muligt igennem studiet og hurtigst muligt komme videre, men ved at læse medicinsk kompendium mener jeg simpelthen du bliver en bedre læge (men Mk gør det selvfølgeligt ikke alene).
Men, lægestudiet adskiller sig fra mange andre universitetsstudier, ved at du kommer til at bruge den viden du lærer på 2 del fra dag 1, så hvorfor ikke lægge bundenniveauet højt!

Jeg er enig med JacobBjerg. Jeg læste dog selv medicin efter en engelsk bog “Kumar and Clark - Clinical Medicine” og supplerede med Medicinsk kompendium.