Mmi 2017

Har folk gjort sig nogen overvejelser om hvor de vil læse eller evt. hvordan de har sat sine prioriteringer? :slight_smile:

Er det denne side, I ser Jeres resultat på?

Først vil jeg sige tillykke til alle jer, der har fået plads!! Hvor er det vildt fedt! :lol: :lol:
Og jeg håber virkelig på, at vi kommer videre fra ventelisten! Jeg har jo kun en decideret chance ved AU og KU, siden Aalborg er udelukket og SDU også.

Jeg fik at vide fra en ven, at grænsescoren i Aarhus sidste år endte på 38 point. Han havde selv søgt ind i både Aarhus og Odense, men kom ind i Odense.

Mr. Shah - Jeg har selv haft tænkt rigtig meget over det. Pt. har jeg KU stående som højeste prioritet (SDU var nr. 1, men den er jo udelukket for længst) og så AU som 3. prioritet. Jeg hælder lidt til at sætte Aarhus før KU lige pt faktisk. Mest fordi at jeg ikke har hørt såå vildt godt om selve studiet/typerne på KU, men jeg vil stadig være ovenud lykkelig, hvis jeg fik en plads på KU.
Hvad tænker du lige pt?

PelleOToft - Ja, det er inde på den side. Det lyder godt nok mærkeligt, at du ikke engang har fået en score at vide… For det burde du jo, tænker jeg. Så ved man, om man virkelig messede op derinde eller var tæt på mht. refleksion over forløbet indtil næste gang, hvis man ikke ender med at blive optaget i år :dry: Var selv lidt ærgerlig over, at man ikke fik at vide, hvor mange point man havde i de enkelte stande. Igen ift. videre refleksion, men også bare for at vide det.

[quote=“myraki10” post=87573]
PelleOToft - Ja, det er inde på den side. Det lyder godt nok mærkeligt, at du ikke engang har fået en score at vide… For det burde du jo, tænker jeg. Så ved man, om man virkelig messede op derinde eller var tæt på mht. refleksion over forløbet indtil næste gang, hvis man ikke ender med at blive optaget i år :dry: Var selv lidt ærgerlig over, at man ikke fik at vide, hvor mange point man havde i de enkelte stande. Igen ift. videre refleksion, men også bare for at vide det.[/quote]

Det er netop det, jeg også ønsker at bruge resultatet til. Jeg forstår ikke, at alle andre har fået deres resultater. Det står også meget tydeligt, at det er resultatet for MMI, der offentliggøres i dag. Jeg ringer til dem på mandag og hører.

Med hensyn til det med at grænsescorene falder tænker jeg ikke at århus’ vil falde så meget, siden århus har skruet gevaldigt op for deltagere til mmi, men på den anden side så har de jo også skruet på for kvote to optaget.
Jeg har selv århus som første prioritet, Ålborg som anden som også her virker lidt urealistisk, og så odense som tredje og til sidst kbh, som nok også fra min side af er urealistisk.

Det har de vist ikke.

Er der hold i påstanden om, at de ældste starter til sommer og de yngste til vinter?
… og er det nogle der har en ide om hvor man kan forvente, at denne grænse går?

Myraki, jeg tænker ihvertfald fordelene ved KU er, at det minder om SDU, så forstår ikke, at du har hørt mindre gode ting om deres studieform, da jeg tænker, at studiemiljøet ville være rigtig fedt derude. Jeg ville nok også sætte AU som 1. prio, da jeg selv oprindeligt er fra Århus og det er en virkelig lækker by at bo i. Har boet der nærmest hele mit liv, og overvejer også at sætte den som 1. prioritet, men der er en chance for, at jeg først skal starte til vinter, da jeg er 21. SDU har kun sommerstart, så det begynder allerede i september, og jeg ved ikke helt om jeg gider satse på, at jeg MULIGVIS skal starte om et halvt år.
PS: SDU har en masse små eksaminer, hvorimod AU har 1-2 store eksaminer pr. semester, hvilket jeg også lige skal sætte mig ind i. Plus AU, af hvad jeg har hørt, har ikke diverse opgaver/projekter, der skal skrives :slight_smile:

SDU har både vinterstart og sommer start. Tror dog du som 21 årig nærmest er sikret dig en plads til september, da der er en del 19 årige som mig og 20 årige som også får en del pladser.

PelleOToft - Ja, ring hellere ind til dem mandag. Det er bare ikke særlig konstruktivt, hvis du ikke får din score at vide :dry:

Bura - De har samme optagelsesprocent som sidste år. Det blev jeg fortalt af studievejleder på AU og også til selve MMI-dagen. Så desværre ikke i år. Men de har udtalt, at de ønsker at skrue op for kvote to-optaget.

Mr. Shah - Det er måske også mest studiemiljøet, jeg har hørt dårligt om. At det er rigtig meget “mig, mig”/spidse albuer på selve studiet, hvilket jeg ikke selv finder særligt tiltalende. Men selve kandidaten på både KU og AU virker virkelig fed!
En fordel ved at jeg sætter KU før AU er, at jeg så netop ikke behøver at tage anatomi om, som jeg nok skal i Aarhus, da jeg liiige mangler modul 9, neuroanatomi og det har de med i deres anatomiblok på AU. Så det er en ulempe så at sige ved at sætte Aarhus før KU i mit tilfælde.
Ift. de mange eksaminer på SDU så vænner man sig til det. Man føler virkelig, at man lærer meget i løbet af kort tid. Men det kan så også være en ulempe i sig selv, at man skal “cramme” så meget ned på så kort tid. Og selve opgaverne i videnskabsteori, forsøgsrapporter er egentlig fine nok at skrive. Det kommer helt klart an på, hvem man er med i gruppe med.

Men jeg tænker, at jeg som udgangspunkt kigger nærmere på kandidaten på både AU og KU, siden jeg højst sandsynligt får merit for størstedelen af bacheloren alligevel.

Her står de hæver det fra 2016, så med mindre jeg har misforstået noget, skulle det meget gerne være 20% som bliver optaget via kvote 2 i Århus

[quote=“Bura” post=87581]http://stiften.dk/aarhus/Adgangskrav-faar-universitet-til-at-se-paa-alternativer/artikel/215674

Her står de hæver det fra 2016, så med mindre jeg har misforstået noget, skulle det meget gerne være 20% som bliver optaget via kvote 2 i Århus[/quote]

De hævede det fra 10% til 20% fra 2015 til 2016. De introducerede MCQ/MMI-optagelse i 2016, så både 2016 og 2017 har optaget via kvote 2 været på 20%

Jeg er virkelig forvirret mht. SDU’s udmelding. Jeg har fået 41 point ved SDU og så vidt jeg kan se, er grænsen 33. Der står dog intet om, hvorvidt man så er sikret en plads eller ej. Heller ingen mail med yderligere info? Jeg går ud fra, det kommer senere, men jeg tør ikke glæde mig over noget endnu :unsure: :slight_smile:

Jeg loggede ud og ind igen og så poppede beskeden op :slight_smile:

SidselMarie - Jeg vil være meget overrasket, hvis du ikke er blevet tilbudt en plads med din score og grænsescoren. Er der ikke nogle ekstra faner på siden, som der var ved besked om UniTest? :stuck_out_tongue:

At logge ud og ind hjalp mig, da jeg heller ikke fik min score at vide til UniTest!

Det hjalp også her. Jeg er blevet tilbudt en plads på SDU! Hvor er det fantastisk. Jeg har søgt med Vinterstart og håber at få dette hen også :slight_smile:

Mdaoud90: Hvis det er tilfældet på SDU, så hælder jeg nok mest til AU. I forhold til at starte allerede til sommer, så håber jeg, at I har ret og 21 skulle være nok i sig til at komme videre.

Myraki10: Det er selvfølgelig rigtigt, at der er hård konkurrence ude på KU, og det kan godt virke skræmmende. Har også selv oplevet, at en god gruppe gør underværker, men det er ikke altid tilfældet, at du havner i en god gruppe. Hvad læser du egentlig nu? Hvis jeg skulle sætte mig i din situation, så ville jeg nok vælge det sted, hvor jeg kan hente mest merit og så efterfølgende trække nogen fag fra øvre semestre ned, så du får en mere overskuelig og en knap så stresset bachelor :slight_smile:

Altså 21 point for at komme videre, og såfremt hvor folk disse tal fra, er det rygter eller er det noget som er blevet bekræftet?

Er der nogen, der ved, hvad chancerne er for at få sommerstart på SDU som 20,5-årig? :))