Mmi 2017

Gætter på, at den sundhedsfaglige omhandlede det omkring HPV-vaccinen, og den omkring tiltag og fedme var etik-standen. Og ja, kommunikation plejer at være skuespillerstanden

Er der nogle der ved hvor meget grænsescoren er faldet med de andre år d. 28 juli?

Jeg er altså ret sikker på at informationshåndtering var den med HPV og den sundhedsfaglige var med MRSA. i forhold til mine score på de stande og hvordan jeg selv synes det gik.

Hmm, tror informationshåndteringen var den engelske tekst, da de prøvede at vurdere, hvordan du håndterer en lang tekst på relativt kort tid. Det kan dog godt være, at den sundhedsfaglige er den med MRSA, og debatten til gengæld var teksten omkring HPV-vaccinen.

Man kan ikke være alt for sikker på ens egen vurdering af, hvordan det gik. Troede selv jeg ville få 2-3/7 ved motivationsstanden, da jeg syntes, at det gik dårligt der, men endte med at få, til min overraskelse, 6/7

Jeg gik også ud fra at den sundhedsfaglige var den med HPV-vaccinen. Men nu bliver jeg lidt i tvivl. Mine points ville passe bedre hvis HPV-vaccinen var debatemnet og MRSA var den sundhedsfaglige… det stod ikke på dørene, vel?

Tror I, man kan ringe til Optagelseslinjen/SDU og høre, om man mon er inde på sommer-/vinterstart? :wink: :whistle:

Tror ikke de har truffet valget om hvem skal starte hvornår, da de ikke har modtaget kvote 1 ansøgningerne endnu.

Hej med jer!
Jeg kan lige komme fra sidelinjen og oplyse om at HPV var debatstanden.

Ang. sommer- kontra vinterstart, så plejer skelet at ligge ved omkring 21,5 år ca.

[quote=“Muuuushuuu” post=87622]Hej med jer!
Jeg kan lige komme fra sidelinjen og oplyse om at HPV var debatstanden.

Ang. sommer- kontra vinterstart, så plejer skelet at ligge ved omkring 21,5 år ca.[/quote]

Ved du hvilke stande resten var?

[quote=“Muuuushuuu” post=87622]Hej med jer!
Jeg kan lige komme fra sidelinjen og oplyse om at HPV var debatstanden.[/quote]

Hvor sikker er du på det? 100%? :slight_smile: Var du en del af MMI-holdet?

Beklager min mistro og mit spørgsmål, men det virker ulogisk i mine øjne.

Jeg troede
Debat: MRSA-standen, hvor man skulle diskutere de samfundsmæssige problemstillinger omkring MRSA-problematikken. Min interviewer ønskede tydeligvis at diskutere, hvad samfundet skulle gøre, og testede mine holdninger af ved at komme med ekstreme udsagn (eks: Så hele griserbestanden skal slås ned og landmændene skal selv betale?). Det mundede ud i en større debat, og vi talte intet “sundhedsfagligt”
Sundhedsfaglige: HPV-standen. Her var der jo netop basis for en sundhedsfaglig diskussion af dels implikationerne af manglende vaccination (lav baggrundsdækning)
og dels det sundhedsfaglige syn vs. kritikernes syn på virkning og bivirkninger af HPV-vaccinen
Etik: Standen med sundhedsvæsenets prioritering og slik/sukker-tiltag. Går ud fra, der ikke er tvivl om, at denne stand var etik-standen?

Oplys mig gerne :slight_smile:

Mvh.
jbplum

Ja, jeg er helt sikker på at HPV var debatstanden. Jeg var ikke selv censor på dagen, jeg var en del af det organisatoriske arbejde bag det.

Jeg var bedømmer og jeg kan oplyse at standene var som følgende:

HPV = Sundhedsfaglig
Engelsk = Informationshåndtering
Fedme = Etik
Skuespil = Kommunikation
Samarbejde = Samarbejde
Motivation = Motivation
MRSA = Debat

Ved du, hvor mange det er, der har opnået 43-44 point?

Hvor mange var til MMI i Århus??

Det virker jo komplet åndssvagt, hvis der så er 179 personer på venteliste og mellem 90-100 med 43-44 point??

Var det ikke sådan at der var 390 inviterede og så omkring 50 der ikke mødte op? Så der har været omkring 340 fremmødte til MMI i Århus.
Jeg kan ikke huske om det har været oppe her på tråden, men hvor stort er optaget på kvote 2, altså antallet af studiepladser? Jeg ved godt at det er 20% ud af det samlede optag, men hvad er det samlede optag på AU? :slight_smile:

90 :slight_smile:

NADB: nå jo, tak :slight_smile:

madssss: Men det er jo ikke til at vide hvor mange af dem der er blevet tilbudt en kvote 2-plads som ender med at blive optaget via kvote 1 i stedet, og heller ikke hvor mange der vælger SDU eller KU over en plads på AU (hvis personen bliver tilbudt flere pladser).

Men hvis der er omkring 90 personer der har fået 43-44 points, så ja ok, så tror jeg alligevel du har ret i at grænsescoren ikke falder mere end det…

Så hvis grænsescoren falder til 44, så er det ikke alle, der har opnået scoren 44, der får tilbudt plads? Hvordan vurderer de, hvem der skal have pladsen, hvis der er for mange med samme antal point?

Måske kigger de så også på MCQ-scoren i det tilfælde