Mmi 2017

Hvordan endte jeres prioriteringsliste med at se ud? :cheer:
Jeg endte med at sætte Aarhus før KU. Jeg var nemlig i tvivl om, hvilken af de to universiteter, jeg ville prioritere højest.

Min var:

  1. SDU
  2. Aarhus
  3. København
  4. Aalborg.
  1. AU
  2. AAU
  3. KU
  4. SDU
    :slight_smile:

1 SDU
2 AAU
3 AU
4 KU

Er I så også kommet ind på jeres første prioritet eller venter I på endeligt svar? :stuck_out_tongue:

Cecilie96 - Jeg venter på endeligt svar :stuck_out_tongue: Hvad med dig?

Jeg er heldigvis inde, så nu venter jeg bare på at høre om det bliver sommer- eller vinterstart.

Men det bliver nok vinterstart :unsure:

Fedt, tillykke! :lol: Krydser fingre for dig! Tænker du så på at arbejde indtil da, hvis du får vinterstart?

Har bestemt overvejet at arbejde, men tror i stedet at jeg vil udnytte den sidste “frie” tid til at rejse eller tage på højskole :cheer:

Jeg er inde på 1. Prioritet og satser på sommerstart

Jeg har;

  1. SDU
  2. AU
  3. AAU
  4. KU

Ganske enkelt KU til sidst, da jeg ser det universitet som det sværeste at komme ind på :slight_smile:
Jeg er optaget på SDU og håber på vinterstart!

Det er ligegyldigt hvilket studie der er sværest at komme ind på. :slight_smile:

De vurderer dig individuelt, så du kan i princippet blive optaget på alle universiteter på flere forskellige uddannelser (alt efter hvad du har søgt), men når de så skal tilbyde pladserne så bliver du kun tilbudt den du helst vil have, altså din første prioritet, det er derfor vigtigt at sætte det man helst vil som første prioritet og ikke det man tænker er nemmest at komme ind på. :cheer:

Prioriteringsrækkefølgen har altså intet at gøre med din chance for at få en plads. Universiteterne kan nemlig ikke se og vælge ud fra det. :wink:

Og hvis du har søgt vinterstart skal du nok få det. Har aldrig hørt om nogen som har søgt vinterstart på medicin men i stedet fik sommerstart, det er altid den anden vej rundt. Jeg er selv lidt i tvivl om jeg hellere vil have vinterstart. Hvad er din grund for at vælge det? :silly:

Jeg byttede rundt i sidste øjeblik og endte med:

  1. KU
  2. AU
  3. SDU
  4. AAU

Mit mest realistiske bud på en studieplads er SDU, men intet i vejen for at tage de mere urealistiske bud først :smiley:

Cecilie96: Aarh, ja at rejse lyder som en fed måde at bruge tiden på inden studiestart :lol:

annakk: Nej det er det nemlig ikke, og da slet ikke hvis det er det man helst vil :stuck_out_tongue: Håber du får din førsteprioritet. Var du til samtaler i Odense og Aarhus, hvordan gik det? :blink:

myraki10: Ja, jeg ved bare ikke lige hvor rejsen skulle gå hen eller hvilken rejsemåde det skulle være :unsure: :huh: Men hvis jeg kan finde noget jeg gerne vil inden for den næste uge så skriver jeg nok til SDU i håb om at de vil flytte min ansøgning til vinterstart :silly:

Kan man godt skifte ønsket om sommerstart til vinterstart nu? Eller er det for sent?

Du kan ikke selv gøre det, så du skal skrive til det pågældende universitet og bede dem ændre det, og så håbe at de stadig kan og vil gøre det :slight_smile:
Men eftersom der er flest som søger sommerstart tror jeg ikke at det er et problem, jeg ved det dog ikke, og jeg har ikke endnu besluttet mig for om det er det jeg vil. Tager en beslutning i morgen :lol:

Cecilie, jeg valgte vinterstart, fordi jeg arbejder 3 jobs, som jeg gerne vil have tid til at afslutte med en ordentlig varsel. Og så synes jeg også, det er rart med lidt længere tid til at finde en fin lejlighed (eller hvad det nu bliver). Som mange andre søgte jeg ind på alle universiteterne og regnede heller ikke med at få besked før d.28/7… Når man har søgt i 4 byer, synes jeg, det er for risky at byde ind på bosteder/lejligheder osv. :slight_smile:

madssss - Man kan håbe! Jeg kender i hvert fald to indtil videre, der har fået plads i Aarhus, men har fået ventelisteplads på SDU og de er så tæt på grænsen, at de nok kommer ind på SDU. Og de vil helst ind på SDU.

Og jeg fik plads på Aarhus og SDU, men vælger SDU fremfor Aarhus. Måske er det flere end mig, der gør det samme. :slight_smile: Jeg håber, at nogen blir glad over min plads i Jylland! :wink:

johnv - Det tænker jeg :cheer: Jeg ved i hvert fald fra flere, at de helst vil ind på SDU end Aarhus/Aalborg, fordi al deres familie er ovre på Sjælland.
Er ved at gå ud af mit gode skind, når vi nu er så tæt på! :unsure: :dry:

Ja, nu er det godt nok snart! Det ligner at svaret allerede kommer ved midnat.