Mmi 2017

Hos AU kan man ikke bestille kortet, før man har fået sit studienummer. Men ellers står vejledningen til det her: http://studerende.au.dk/studiekort/ :slight_smile:

En længere historie gjort kort:

Jeg er kommet ind på vinterstart på AU!

Jeg fik d. 28. juli tildelt en standbyplads med vinterstart, hvilket jeg var overbevist om var en fejl, da jeg altid har lært/har læst, at standbypladser kun tildeles i kvote 1. Så jeg var bekymret for, om jeg overhovedet var blevet vurderet i kvote 2 og at der måtte være sket en fejl - hvilket ville ende med, at de ville tage min standbyplads fra mig igen, når de indså det og jeg derfor skulle søge ind på lige fod med alle andre næste år igen - for 5. gang.

Efter en meget lang nat og efterfølgende dag fik jeg endelig ringet ind til optagelsen og fik bekræftet, at min standbyplads faktisk var min!

Indtil i går eftermiddag har jeg haft gået og ventet på, vi skulle forbi fristen for tildeling af studieplads via standbyplads, men jeg fik så et optagelsesbrev ind på min e-boks fra AU i går, så jeg starter med alle “de unge” i februar på AU :woohoo: Så efter 4 forsøg er det endelig lykkes mig at komme ind. Og det har bestemt været hele ventetiden værd, som jeg også forudså :lol:

TIllykke med det!! Hvor må det være dejligt!!
Så ses vi jo i Aarhus til vinter!
Ved du hvor meget du kan få skrevet merit for? :slight_smile:

Mange tak!! Ja, det gør vi :lol:
Nej, slet ikke, men jeg fortsætter på kiropraktorstudiet lige nu, mest for at få modul 9, neuro, med, for at øge mine chancer for at få merit for i hvert fald anatomi- og fysiologiblokken.
Jeg skal lige have snakket med en studievejleder, om jeg når at få karakteren for modul 10 med, som jeg skal til eksamen i i januar eller ej.

Men jeg håber på en del i hvert fald :stuck_out_tongue:

Stort tillykke myraki10! Hvor er det dejligt for dig! :smiley:
Kan du godt fortsætte på kiropraktor i efteråret? Så vidt jeg har forstået, så kan man ikke være indskrevet på 2 uddannelser på samme tid?

miejensen - Mange tak! :lol: Jeg kontaktede en studievejleder (dog ordinær studievejleder), som sagde, at jeg bare selv skulle melde mig ud af mit studie i januar, før jeg påbegyndte det nye studie i februar - så det vil jeg da gå ud fra :huh:

Så ses vi til februar :slight_smile:

Loui798c - Fedt, hvornår blev du tilbudt studieplads? :stuck_out_tongue: Jeg havde faktisk ikke regnet med at blive tilbudt studieplads, da jeg tænkte, at de tog dem i kvote 1 med standbyplads først, men jeg kender heller ikke rigtig til deres system ift. det. Jeg er 23 (og bliver 24 år i marts næste år), så jeg bliver da én af de lidt ældre.

Er der nogen, der ved, hvor grænsen aldersmæssigt ca går? Den går jo ca. ved de 21 i Odense :stuck_out_tongue:

Det er da dejligt myraki10. Så har du da noget at give dig til indtil studiestart :smiley:

Jeg ved faktisk ikke hvad grænsen ligger på. Jeg er 23 år og bliver 24 til januar, og jeg har fået sommerstart :slight_smile:

miejensen - Helt klart, og når jeg så engang skal flytte i januar, så burde boligjagten også være lidt lettere end nu, tænker jeg :lol:

Det er den sikkert :wink: