Mmi 2017

Arh, fedt! Så har du også noget baggrundsviden til når du kommer ind på medicin :lol:
Jo, det gør jeg, 2. år.

Det er egentlig lidt sjovt, at der i Aarhus slet ikke var en motivationsstand sidste år - måske går de bare ud fra, at når man er gået igennem alt det her, så er man topmotiveret? Jeg tænker, at jeg forbereder noget til en motivationsstand alligevel in case de har den i år :stuck_out_tongue:

Så er der kommet invitation fra aarhus!
men hvad er det dog for et tidspunkt at starte på… kl 7!!! :open_mouth:

Wow, kl. 7 er godt nok tidligt at starte! :lol:

Jeg er på eftermiddagsholdet kl. 12, så det er ret nice :lol:

JA det er virkelig tideligt… det havde jeg ikke lige regnet med, lander først i Billund kl 1, må hellere få købt en anden flybillet til et par dage før :stuck_out_tongue:

Skal også til MMI d. 29. Kl. 12… Har voldsomme nerver på lige nu. Specielt fordi man ikke kan forberede sig særligt meget :frowning:

Hvad gør I for at forberede jer udover motivationsstanden? Har også lidt svært ved at finde ud af, hvad der er det bedste at sige ved motivationsstanden. Altså hvad man lægger vægt på? Hvad gør I?

Nogen, der rejser fra Odense til Aarhus herinde, der kunne tænke sig at følges? Så er jeg frisk - dog skal jeg møde til MMI klokken 07:00 i Aarhus, så overvejer stadig en overnatning dagen inden :lol:

Nogen, der ellers frygter skuespillerstanden?

[quote=“miejensen” post=87377]
KirurgenmedK - Tusind tak! Har du nogle gode råd til, hvad man kan gøre for at forberede sig bedst muligt til MMI’en? :-)[/quote]

Jeg tror at det er en god idé at læse lidt op på nogle af de emner der med stor sandsynlighed kommer. Nu var jeg ikke selv til MMI i Aarhus, men var i Odense, og inden MMI’en læste jeg mig til at der er nogle stande der næsten altid går igen. Fx Etik-standen. Jeg læste lidt i en bog om Medicinsk Etik for at få nogle grundprincipper og -betragtninger på plads - det gavnede mig er jeg overbevist om.
Jeg fulgte også godt med i Dagens Medicin/Ugeskrift for læger i perioden op til MMIen så jeg var up-to-date med hvad der rørte sig i branchen.
Herudover tror jeg at det gælder om at holde hovedet højt og have godt humør med ind til standene. Er der en stand der er svær så klør man bare på og giver den hvad man har mens man er derinde. Når man går ud af døren er det vigtigt at komme videre og ikke dvæle ved den “gamle” stand. Man kan sagtens komme igennem og blive optaget selvom en eller to af standene ikke er til toppoint.
Til samarbejdsstanden (der vist altid er i Odense) var jeg lidt fremadsynet og fandt hende jeg skulle arbejde sammen med i ventelokalet inden prøven. Vi havde en god halv time til at snakke og lære hinanden at kende, og da vi kom ind på standen til prøven var alt meget nemt fordi vores kommunikation allerede var på plads :slight_smile: Tip tip :stuck_out_tongue:

Håber at I kan bruge mine råd :slight_smile: Men vigtigst af alt er at være sig selv!

[quote=“myraki10” post=87380]Arh, fedt! Så har du også noget baggrundsviden til når du kommer ind på medicin :lol:
Jo, det gør jeg, 2. år. [/quote]

Ja jeg har efterhånden en del viden, der kan bruges. Men jeg glæder mig til at kunne gå i dybden med det hele på medicin, så jeg håber VIRKELIG at jeg klarer mig igennem i år :blink:
Du har da også en del viden i bagagen så? Jeg har hørt at bacheloren i medicin og klinisk biomekanik næsten er ens, er det ikke rigtigt? :slight_smile:
Og jeg kan se vi skal møde på samme tid på mandag (kl. 12), så det kan da være, at vi ser hinanden!

Er der egentlig nogen der ved, om man må tage faglitteratur med ind i venterummet? Der står nemlig, at vi ikke må tage hjælpemidler med, men at man gerne må tage fx en bog med til tidsfordriv? Jeg ved ikke helt, hvad de mener med hjælpemidler :stuck_out_tongue:

KirurgenmedK - tak for tippet! Det lyder også som det, jeg har gjort indtil videre :slight_smile:

Sådan havde jeg det også forleden… kunne seriøst ikke sove af frygt for at fejle nu hvor man er kommet så langt :frowning:
Er der nogen, der har nogle gode råd til hvordan man kan forberede sig?

Den I, der skal op i Aarhus, ved at være klar til i morgen?

Så klar, som man nu kan blive… synes det er meget svært at forberede sig ordentligt. Jeg skal møde kl. 12 på AU imorgen, så det bliver spændende!!

Det var så den første MMI! Hvordan synes folk det er gået?
Jeg er selv nogenlunde tilfreds med min præstation, men skuespilsstanden bliver jeg godt nok mere og mere nervøs for. Jeg synes virkelig den var tricky! :dry:

Eksaminatoren stoppede mig for at spørge, hvordan jeg troede, hun havde det. Det var først der, det gik op for mig, hvor svært hun egentlig havde det. Og så fik jeg da sagt nogle ting, men jeg føler slet ikke, at jeg fangede situationen i tide :frowning:

Jeg synes det er svært at sige hvordan det gik…

Skuespillerstanden var ret svær at håndtere. Jeg kunne tydeligt se at hun var ked af det og prøvede at vise empati, men det var svært når hun blev ved med at bore i om jeg ikke bare kunne give hende jobbet.

Er der andre end mig der synes at standen med spørgeskemaet var lidt underlig? Synes at spørgsmålene overlappede hinanden en del.

Åh, det er godt at være på den anden side nu!
Jeg gik derfra med en god fornemmelse, men det er virkelig svært at vurdere.

Sasipim: standen med spørgeskemaet var virkelig spøjs :lol: Det var nok den stand, det gik dårligst for mig, vil jeg tro. Den gik ikke forfærdeligt dårligt, føler jeg, men ikke én af mine bedste stande.
Og der var godt nok mange cases :lol: Jeg synes, at tiden gik sindssygt hurtigt ved alle standene, så der var ikke akavet stilhed ved mig heldigvis.

Hvordan gik samarbejdsstandene ved jer?

Jeg synes samarbejdsstandene var ret svære at vurdere. Synes umiddelbart, at den med servietter gik okay, men jeg ved ikke hvad de kiggede efter. Den anden med opgaver gik ikke lige så godt, tror jeg. Vi kom til at lave det hele sammen ( de opgaver vi nåede krævede også næsten 2), men vi nåede ikke så mange og i vores reflektion sagde den ene bedømmer, at samarbejde også kan være at løse opgaver hver for sig - øv. Jeg synes samlet set, at det gik okay, men dem jeg snakkede med havde haft ca. de samme tanker og svar som mig, så derfor ved jeg heller ikke om det var godt nok :slight_smile: Uh det bliver spændende.

Ja det er virkelig rart at være på den anden side! :slight_smile:

Tror også at jeg klarede mig dårligst på spørgskema standen. Men jeg var tilgengæld ret glad for alle de cases der var, synes ofte der var meget at snakke om.

Jeg synes at papirsfoldningen gik ret fint. Men med den anden samarbejdsstand fokuserede vi også på at lave tingene sammen fordi vi troede at det var det som det gik ud på. Det faldt os slet ikke ind at man kunne lave det hver for sig og nå flere opgaver. Vi nåede derfor ikke så mange opgaver.

Jeg synes egentlig spørgeskemastanden var ret god. Jeg føler faktisk, jeg klarede det godt der :-p

Samarbejdsstandene har jeg blandede følelser omkring. Den med servietterne synes jeg gik fint, og vi var gode til at reflektere. Men den anden blev lidt rodet. Min partner kom på at vi kunne dele det op, og at vi skulle vælge de opgaver med flest point, og jeg roste ham for idéerne, men det skete desværre lidt sent. Det reflekterede vi så også lidt over. Så den er jeg lidt splittet omkring.

Jeg tror jeg oplevede akavet stilhed i hvert fald på 3 stande, da jeg åbenbart nåede at dække deres spørgsmål, før de overhovedet havde spurgt. Hvorefter jeg så fik “så medmindre du har mere at tilføje…”. Jeg ved så ikke om det er en fordel eller en ulempe :-p