Mmi 2017

*41 på AU

og den må næsten blive højere nu hvor de har inviteret 100 ekstra ind?

Vi fik fortalt i Aarhus (da vi var til MMI) af vejlederne, at der var ca. 390 inviteret til MMI der skulle ‘‘kæmpe’’ om 90 pladser.
Sidste år holdte SDU og AU MMI samme dag, hvorfor der var mange der ikke kunne nå begge steder og derfor valgte det ene sted. Derfor burde fremmødet (og derved grænsescoren) have ændret sig en del i år :slight_smile:

Så tror desværre ikke man kan gøre andet end krydse sine fingre og vente til på fredag kl 18 hvor vi får besked. Er selv ved at gå ud af mit gode skind af nervøsitet, men tror bare det bliver værre af at prøve at gisne sig frem til det

Derudover, så vil grænsescoren begge steder højst sandsynligt rykke sig d. 29 juli hvor folk har lavet deres prioriteter :slight_smile:

MMI’en lå altså ikke på samme dag for AU og SDU sidste år. Jeg kender flere der var til begge MMI’er.

Desuden afgænger grænsescoren jo ikke af, hvor mange der deltager i prøven. Den afhænger af, hvor mange pladser der er til optag og hvor dygtige folk har været ved standene :slight_smile:

Jeg var ikke med sidste år, så jeg ved det ikke. Der var bare nogen til MMI på SDU i år der snakkede om at de ikke kunne nå begge sidste år og derfor skulle vælge. Da en spurgte til MMI på AU i år hvorfor de havde inviteret flere i forhold til sidste år var svaret, at rigtig mange der var inviteret sidste år ikke dukkede op på dagen. Men igen, jeg ved det ikke :slight_smile:

1 Synes om

Selvfølgelig afhænger grænsescoren af hvor dygtige folk der deltager er. Men selvfølgelig afhænger den også af hvor mange der dukker op. Jo flere der dukker op, og højere vil grænsescoren (højst sandsynlig) blive

Ligesom den i sidste ende også vil blive påvirket af hvor mange der prioriterer det pågældende sted højst :slight_smile:

hvor mange der deltager i testen, kan da ikke som sådan påvirke scoren? Jo der er da en sandsynlighed for, at når flere deltager, så vil der være større mulighed for, at der er flere der klarer sig godt, men lige sådan kan der være flere, der klarer sig skidt. Det afhænger jo af, hvor dygtige deltagerne har været til testen, hvor mange pladser der er til rådighed, og senere hen handler det om, hvad folk har af prioriteter.

Jeg ville nok føle mine chancer for en plads var større hvis vi var 180 ansøgere om 90 pladser, end 390 om 90 pladser :wink:

Nårh jaja. Men at sandsynligheden for at få en plads er blevet mindre, er jo ikke ensbetydende med, at grænsescoren ændrer sig fra sidste år :wink:

  • hvis det kan hjælpe på nervøsiteten, så skriver de på AU’s hjemmeside, at de har taget ca. 380 videre (ikke 390) og der var mindst 50, der ikke dukkede op i år :slight_smile:

miejensen - Har du et link? Jeg kan umiddelbart ikke lige finde det selv på deres hjemmeside :stuck_out_tongue: Det er alligevel vildt, at så mange ikke dukkede op.

Hvordan det kan være, at så mange ikke dukker op er for mig en gåde! Tænker ikke at det er noget man umiddelbart glemmer - og man skal trods alt aktivt gå ind på klikke ‘‘deltager i MMI’’ :slight_smile:
På SDU gjorde de det i år at de inviteret flere EFTER at folk havde trykket af de IKKE deltog. Kender en der blevet ringet op og gik videre til MMI KUN fordi der var ‘‘blevet’’ plads til hende. Det er en skam at så mange ikke dukker op, når nu andre kunne have fået pladserne…
De inviterede 388 i år (nok fordi der har været +8 med samme score i MCQ’en)

  • under kvote 2 ansøgere og MMI :slight_smile:

Det er respektløst at folk bliver væk! Tænk på de mange ansøgere, der ikke engang får muligheden…

miejensen - Tak, det har jeg godt været inde på. Men det er jo bare det forventede tal og ikke det faktiske tal, og der står ikke noget om, hvor mange, der ikke dukkede op? :cheer:

Jeg kan heller ikke forstå, at folk bare bliver væk. Det er så sindssygt respektløst for de personer, der faktisk kunne have taget deres plads :dry:

[quote=“myraki10” post=87477]miejensen - Tak, det har jeg godt været inde på. Men det er jo bare det forventede tal og ikke det faktiske tal, og der står ikke noget om, hvor mange, der ikke dukkede op? :cheer:

Jeg kan heller ikke forstå, at folk bare bliver væk. Det er så sindssygt respektløst for de personer, der faktisk kunne have taget deres plads :dry:[/quote]

Nååååe! Nej det var noget vi at vide fra vejlederne til MMI’en. Der var 40 der ikke kom på uni. Og så har jeg hørt om en 9-10 stykker, der udeblev fra morgenholdet Skejby :slight_smile:

miejensen - Det var også noget, vi fik at vide derinde. Det er bare så sindssygt mange! Bliver spændende at se, om vi får svar før tid. Så håber jeg, at de ikke trækker svaret tilbage igen som sidste gang :stuck_out_tongue: :lol:

1 Synes om

De opdaterer optag.sdu - det står den først åbner kl 20 på fredag meeeeeeen man ved jo aldrig…

Åååh, jeg er så nervøs!!
Btw så snakkede jeg med én, der deltog i MMI i Aarhus sidste år. Han sagde, at grænsescoren d. 28. juli var endt på 38 point.