MOT - ingen studierelevant efaring

Jeg afslutter først gymnasiet her til sommer, men har stadig et meget stort ønske om at læse medicin til sommer. Jeg føler ikke at jeg har behov for et sabbatår, da jeg er klar og motiveret til at starte på medicin studiet allerede nu.
Men jeg har over en lang periode læst andres motiverende ansøgninger, og alle har jo stort set en eller anden form for erfaring inden for den sundhedsvidenskabelige fakultet, hvilket jo er et stort plus når der skal skrives en motiverende ansøgning.

Tror I det er muligt at kunne skrive en lige så god ansøgning uden nogen som helst erfaring, andet end et tre dages studiepraktik-forløb, og hvordan skal jeg eventuelt formidle mig bedst muligt? Ville det være ok at skrive at jeg ingen rigtig erfaring har, men at jeg har et stort kendskab til studiet, og hvad det bringer med sig i fremtiden?

Mvh.

Cecilie

[color=#000000]Hej Cecilie.
Til min orientering, så kan man ikke søge kvote 2 før et år efter, at man har afsluttet gymnasiet. Men jeg er ikke hundrede procent sikker, så du må hellere undersøge det på KOTs hjemmeside. Hvis du søger uden erfaring, så er det nok SDU der er størst chance ved. Jeg tror ikke på at du kommer ind på KU, desværre. Jeg er bestemt ikke ham, som har bedst styr på ansøgningsprocedurer, men jeg tror virkeligt at du skal overveje at tage enkeltfag/suppleringsfag efter sommerferien. Får du nogle gode karakterer så kan du både søge kvote 1 og komme i betragtning ved AU og AAU ved kvote 2 (mener ikke at AAU har lavet deres system om endnu).

Held og lykke med det
Mvh. Jakob[/color]

hey…
Jeg er nok enig med Jakob, hvis du skal søge ind på KU så skal du have en el anden form for erfaring inden for faget, for det er det de lægger mest vægt på… Du kan evt. melde dig ind på rødkors/redbarnet som frivillig og søge næste år ellers SDU som jakob sagde er en god mulighed… …
mvh