Motiveret ansøgning. HJÆLP :-)

Jeg har siddet med min ansøgning i ret lang tid nu, og kunne godt tænke mig der var en der ville læse min motiverede ansøgning igennem med kritiske briller…

er bange for at jeg får nævnet for meget der er irrelevant for studiet.

vend gerne tilbage med så meget feedback som overhovedet muligt.

Synes den minder meget om den der er lagt ud på hjemmesiden - det skal du passe meget på

Hejsa,

Jeg læst din ansøgning, og må desværre sige at du ikke skal regne med at komme ind. Du er oppe imod folk som allerede har en bachelor eller meget relevant erhvervserfaring. En som kommer direkte fra gymnasiet, har ikke den store chance på kvote 2. Hvis jeg var dig ville jeg fokusere på at bruge nogle år på at kvalificere dig til medicinstudiet. Sundhedsrelateret arbejde, udlandshold (evt. via studie eller frivilligt arbejde på fx børnhjem), start på alternativt studie som er relevant for medicin.

Det sagt:

  1. Dit første afsnit er alt for negativ-ladet. Du vil gerne have læseren skal have et positivt billede af dig og så skal afsnittet fange læseren.
  2. Du skriver stort set kun om dit supplering på VUC og gym., men du relateret det på inden måde til medicinstudiet. Dvs. hvad har du lavet?, hvad har du fået ud af det? og hvordan er det relevant for medicinuddannelsen?
  3. Der mangler en rød tråd. Ansøgningen virker kaotisk. Fx. start med en god indledning, dernæst fortæl om din faglige erfaring, så erhvervserfaring, måske et afsnit om fritidsinteresser (fx. elitesport, frivilligt arbejde, andet sundhedsrelateret)
  4. afslutning hvor du igen lige fanger læseren og beskriver hvorfor netop du skal have en af pladserne.

Men som sagt, umiddelbart er dine chance meget små…desværre!

Held og lykke!

Må jeg spørge hvad dine karakterer i suppleringsfagene er, hvad dit karaktergennemsnit er og sidst men ikke mindst hvad dit relevante karaktergennemsnit er? :slight_smile:

Umiddelbart tror jeg (som studmed27 også er inde på) ikke at dine chancer er specielt store lige på KU, medmindre du også er kvote 1 ansøger og har et solidt gennemsnit.