Multiple Choice Test, SDU - eksempler

Jeg skal til Multiple Choice Test her d. 4 maj. På SDUS hjemmeside er et eksempel på et opgaveark - http://static.sdu.dk/mediafiles//Files/Uddannelse/uddoversigt/Bachelor/MCQ%20_proevespoergsmaal.pdf

Er der nogen, der har kendskab til andre lignede opgaveark? Alt modtages med kyshånd. Måske nogle selv ligger inde med nogen i elektronisk form?

følger med i tråden :slight_smile:
er også interesseret!

Det sæt, der ligger tilgængeligt er rimelig repræsentativt for prøven. Tror de anvender samme sæt flere gange; vi måtte i hvert fald ikke tage sættet med ud sidste år…

Et godt råd: Læs alt hvad i kan få fingrene i. Der var virkelig meget læsning sidste år, så hvis I kan øge jeres læsehastighed, vil det hjælpe jer.

Jeg kan ikke henvise til særlig nyttigt stof, men overvej om I skal besøge filosofi afdelingen på biblioteket, da der var flere spm. i den retning.

Pøj pøj med prøven.

Ok.

Kan du - ud fra hukommelsen - formulere et af de spørgsmål, du kalder “filosofiske” :)? Blot for at få en ide om karakteren deraf.

Og hvor mange matematiske/logiske spørgsmål var der? I opgavearket på hjemmesiden er der væsentlig mere af den slags ifht. “argumenterende analyse” - 5 sider med matematisk/logisk tankegang og 3 sider med tekstnære spørgsmål.

Kan ikke huske nogen præcise formuleringer, men det kunne være sådan noget a la: Under hvilke omstændigheder ville Decartes mene at dødshjælp er acceptabelt?"

Til spørgsmålet følger en lang tekst, så man får alle de oplysninger, man skal bruge.

Jeg synes der var meget læsestof og ikke så meget, hvor man skulle ræsonnere logisk.

Jeg skal også til Multiple Choice Test d. 4. maj i Odense :slight_smile: