Nogle kvote 2ere der er kommet ind UDEN en bachelor?

Hej igen!

Vil gerne høre om der er nogen her inde der er kommet ind igennem kvote 2 uden at have en bachelor i forvejen? Ved at det er sket før, men kan forstå det sker MEGET sjældent.
Og hvis det er, hvad brugte i i jeres motiverede ansøgning, til at argumentere jeres studiepotentiale?

(hvis der er nogle andre der har nogle gode idéer, er i selvfølgelig velkomne til at lufte dem :slight_smile: )

Hej :slight_smile:

Jeg har læst ét tilfælde herinde, hvor en person kom ind på KU via kvote 2 uden en bachelor. Det var en yderst velskrevet ansøgning, og vedkommende havde læst et år på AAU så vidt jeg husker og brugte al den erfaring, som han/hun havde kunnet suge til sig som argumenter. Det kan være, du kan finde den i studmed-databasen, for ansøgning blev lagt ud på et tidspunkt.

Som du selv nævner, så virker sandsynligheden minimal, hvis man ikke har en bachelor + yderligere studierelevante erfaringer + rejser for at komme ind på KU. Jeg ville nok primært satse på AU, AAU og SDU i sådan et tilfælde.

Tak for svar! :slight_smile:
Jeg søger også ind på SDU. De øvrige universiteter er nærmest ikke en mulighed desværre, da jeg er har en familie (mand og børn) som ikke bryder sig om at blive revet væk fra deres dagligdag i københavn.

Ved du hvor lang tid siden denne ansøgning blev lagt op? Vil gerne prøve at finde den.

Hej Voha.

Det er rigtigt at der er en ansøgning herinde, hvor vedkommende blev optaget uden at have færdiggjort en bachelor - vedkommende var dog i gang med en :wink:

Ansøgningen kan du finde her.

Nu vil jeg ikke blande mig i hvilke universiteter du søger ind på, og hvilke du ikke søger ind på, men når du bor i København, har du så også undersøgt mulighederne for at søge de svenske universiteter der lægger tæt på grænsen, som f.eks. Lund’s Universitet?

Tak for det badeabe :slight_smile:

Har faktisk overvejet Lund´s universitet, så længe jeg kan pendle og stadig væk have lidt tid til min familie så er jeg glad :slight_smile: