Notetagen

Hej. Jeg er vant til fra gymnasiet at tage en masse noter under timerne og i forberedelsen af lektierne, men jeg ved, at dette ikke kan lade sig gøre på medicin-studiet. Jeg vil gerne høre, om hvordan studerende på SDU tager noter, i hånden eller på computeren, under forelæsninger og holdundervisning. Og hvordan tager I noter, når I selv læser pensum?

Jeg tog selv mange noter i gymnasiet, læreren stod jo og plaprede hele pensum.

På medicinstudiet tog jeg dog sjældent noter, på nogle semestre tog jeg dog nogle mens jeg læste.

Man kan jo prøve sig frem, men man må være varsom med at tage for mange noter, for på et tidspunkt kan man tage sig selv i at skrive side op og side ned om hver sætning man læser.

Jeg kigger lige med her… Skal selv starte på KU, og vil nemlig også gerne vide lidt om hvordan andre tager noter til både forelæsninger, holdundervisning og læsning.
Har hørt at der også er en del der er godt at tegne, så har selv overvejet om en iPad måske kunne bruges??

Sent from my iPhone using Tapatalk

[quote=“Aloha” post=85153]Jeg kigger lige med her… Skal selv starte på KU, og vil nemlig også gerne vide lidt om hvordan andre tager noter til både forelæsninger, holdundervisning og læsning.
Har hørt at der også er en del der er godt at tegne, så har selv overvejet om en iPad måske kunne bruges??

Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Det er MEGET individuelt, hvordan man gør.

Jeg læser helst inden forelæsninger, men det er bare ikke altid muligt - og så er det endda også en fordel ved nogen gange at læse efter, da du så ved, hvad der er centralt - jeg tager dog aldrig noter til forelæsninger, hvor jeg ser mange andre skrive armen af led, både på computeren og i hånden, så det er langt hen ad vejen en smagssag.

Til holdtimer er det en rigtig god idé at følge med, og her tager jeg selv noter, og skriver svarene ned på opgaverne. De er ofte pensumrelevante som bare fanden, og jeg vil garantere, hvis du kan svare på alle holdtimeopgaver, så består du også semesteret.

Mht, tegninger så varierer det meget efter, hvad man er igang med. Vi på SDU læser efter systemer, hvorfor vi har biokemi, histologi, anatomi og fysiologi inden for ét system ad gangen, og nogle systemer er bare mere tegnekrævende.

Skal ikke kunne sige om det er en fordel/ulempe på iPad. En kammerat gjorde det på et tidspunkt, og holdt ligeså hurtigt op med det igen, hvorfor aner jeg dog ikke :slight_smile:

God studiestart!

Ja okay… Tror bare jeg starter og ser hvad der virker bedst og mest naturligt for mig :wink: For som du siger er det jo selvfølgelig meget individuelt hvad man synes er bedst. Så må jeg finde ud af det hen ad vejen.
Tak for svaret :slight_smile:

Hej :slight_smile:
Jeg har lige downloadet den app der hedder paperport notes. Den virker genial!!! :slight_smile: har iPad med tastatur og computer og tænker at give begge dele en chance :wink: