Om at tage chancer med Fadls kurser?

Hej!

Som jeg ivrigt har debatteret omkring, vil jeg rigtig gerne på VT-kursus her til efteråret, og nu har jeg kigget på hvordan det passer med skemaet, og ikke overraskende, passer det ikke ret godt.

Nu kommer det store spørgsmål: Kan man tage chancer med de dage hvor der i kursusplanen står at man får tildelt én af 4 forskellige datoer til undervisning på en OP-gang, hvis man fx kun kan 3/4 dage?

Håber I kan hjælpe! :kiss:

Du er selv med til at vælge dine vagter på OP og på følgevagter, så ja, det kan du godt. Ellers kan du altid bytte øvelser.

Altså som i helt selv vælge? Kan se der er 4 datoer til OP, men jeg har eksamen én af dagene.

Desuden er det jo ikke så let at bytte hold nu som det var engang.

1 Synes om

Ring til Astrid eller Gry på Fadl, de kan fortælle dig præcis hvordan det foregår.

Ja, Jan. Det er jo meget fint, men det er ikke altid der man får det bedste svar.
Kursuslederen siger jo også altid at man skal købe det nye kompendie i TPK, sundhedspsyk etc. hvert år - fordi der er livsvigtige ændringer.
Jeg vil bare gerne høre lidt studentermeninger :slight_smile:

Jae, joe - I netop dette tilfælde er det jo dem der både laver og administrerer spillereglerne ( “Lovgivende, dømmende og udøvende magt” i een og samme instans, så at sige :slight_smile:
Så det er, i ret høj grad, deres mening der betyder noget for det praktiske udkomme.

Iøvrigt kan det kun anbefales at tage kurset.
Fadl-tilværelsen bliver noget sjovere som VT’er (Jeg har læst Medicin tidligere og er VT’er fra dengang, skulle du undre dig over hvordan jeg kan vide det :-).

Det er godt at høre!

Jeg har spurgt Astrid og hun siger det altid går op :cheer:

Jeg tænkte bare at hvis alle andre på kurset også går på 4. skal vi jo alle til eksamen den dag.

De fleste VT’ere jeg kender har taget kurset meget senere end 4 sem, mange har ikke SPV timer nok og af den rigtige slags til det, før 6 - 7 - 8 sem.
Der vil være mange andre der kan tage på OP d. 25/9.

Så, hvis Astrid siger at puslespillet plejer at gå op, hvorfor så ikke satse på at det gør det også i år?

Hvo intet vover, intet vinder :slight_smile:

Jeg synes det passer så godt ind på 4. semester!
Der er ingen andre fra min klasse der har timer nok, men jeg var også den første på kursus.
Jeg forstår det bare ikke rigtigt, for jeg har to jobs, og jeg har da helt sikkert ikke arbejdet mest.

Du har jo nok været heldig med at få somatiske vagter.

Men der kan også være andre grunde til at folk ikke har/får ventilatør-ambitioner før senere på studiet.
Det er, på godt og ondt, lidt mere engagerende/forpligtende at være på et vt-hold-, i forhold til at være “freelance”-SPV’er:
Pludseligt har man pligt til at dække 4 - 5 vagter hver måned + bagvagter, også i eksamensmåneder.
Og nogen på holdet skal tage de nattevagter ingen vil have og arbejde i Julen, Nytårsaften, når alle andre spiser Påskefrokost osv.
Dette + at 4 og 5 sem. går for at være en ret anstrengende oplevelse i sig selv, kan være en grund til at nogle venter til der er lidt mere luft i programmet.

Belønningen for anstrengelserne og de mindre frie rammer er, ihvertfald på sigt, et langt mere interessant arbejde + typisk en halvtredser mere i timen.

Når jeg skriver på sigt, er det fordi tilværelsen på Flyver-hold godt kan have karakter af “Fast vagt, nu med ret til at suge” (Sådan oplevede jeg det ihvertfald).

Det spændende begynder for alvor, når man kommer på permanente hold, der er tilknyttet en afdeling hvor personalet lærer een at kende og man får lov til at vokse med opgaven.

Så er det faktisk næsten som at have et rigtigt arbejde :slight_smile: