Optagelsesprøve på SDU

Hej Allesammen.

Er der nogle herinde som skal til optagelsesprøve i Odense i næste uge eller nogle som har været været til det i de forrige år?

Jeg ved godt at der som sådan ikke er noget “pensum” at læse op. Men er her nogle som læser op på nogle ting, således at de har noget frisk i erindringen og i så fald hvad læser i op på?

Hvis her er nogle som har været oppe før, har i så nogle bud på hvad man kan forvente sig af spørgsmål og hvilke ting kunne man evt. lige burde genopfriske inden prøven eller få fuldstændig styr på?

Jeg har set spørgsmålene med eksempler som SDU har lagt ud.

Er så småt begyndt at få nerver på, arrgh.

Vil hellere end gerne høre fra nogle som har været igennem møllen.

God dag.

Hej hej.

Jeg skal også til MCQ i næste uge…! Og ja, nerverne begynder lige så stille at melde sig!
Efter hvad jeg ved, så er det ikke muligt at terpe til den, men jeg vil også glædeligt tage imod alle gode råd der findes!

Men for pokker, hvor er det spændende!!! :slight_smile:

Ja det er lidt samme båd jeg er i, tips og gode råd tages imod med kyshånd :slight_smile:

Har du kigget på noget som helst du kunne forestille dig var noget der kunne dukke op Line ?

Der er ikke noget du kan forberede dig på - det er hele humlen med prøvens form. Hvis du vil “træne” inden bør du spille lumosity eller ligende, for der er mange spørgsmål på (relativt) kort tid.

Jeg tropper selv op d. 28 - jeg er på hold 3, og skal selv til selve prøven klokken 11. Jeg kan også selv mærke at nerverne begynder at melde sig!

EDIT: Mikkel, nu ser jeg du selv læser på SDU, kom du ind via kvote 2?

Jeg er også på hold 3 med start kl. 11 - så det kan være vi støder på hinanden i forvirringen! :slight_smile:

Jeg har ikke gjort noget særligt, må jeg indrømme… Jeg håber bare på, at det er nogenlunde til at finde ud af!

Men i hvert fald, held og lykke til jer alle! Jeg krydser fingre for os alle sammen! :smiley:

@Mikkel - Jeg ved det godt, og det er også en hulens fin måde at brygge en prøve sammen på. Grunden til at jeg spørger er blot, at jeg har hørt lidt om, at nogle studerende der havde været oppe forrige år, men ikke kom igennem og som så var oppe igen sidste år, at disse personer synes at kunne nikke genkendende til nogle af spørgsmålene. Som i at nogle af “emnerne/spørgsmålene” måske kunne gå igen. Sådan at man kunne sige, det og det kunne se nærmere på. Så med spørgsmålet mente jeg bare, om nogle af de personer der havde været oppe evt. lå inde med nogle tips til “det her kunne du da i hvert fald lige kigge på”.

@Mike og Line - Jeg er på hold 2, så jeg ryger lige i ilden lidt før jer. Men ja, held og lykke til jer også !

Jeg skal også afsted (er på hold 2) og jeg vælger at forholde mig sådan her til det :pinch:

Jeg har ikke planer om at gøre andet end at kigge eksemplerne igennem (IGEN) og så satse på mit blændende intellekt. Eller noget. :silly:

Min største bekymring går pt på, om jeg overhovedet kan tænke en sammenhængende tanke kl. 10.30, efter at have kørt hjemmefra kl. 6 for at nå være der til mødetiden.

Mike har helt ret. Hvis I vil forberede jer, så brug luminosity. Jeg gjorde det selv og scorede 86/95 til prøven for 3 år siden.

Dr.mom: Har du overvejet at sove på et hotelværelse e. lign dagen før? Jeg tænker, at det virkelig ikke ville være sjovt, hvis man næsten klarede det, men følte at mangel på søvn havde trukket en det sidste stykke ned.

Okay, okay så :wink: Det er da meget sjovt! Og hvis det også ender med at forbedre mine chancer, så er det jo også fint!

Ja, det har jeg - og gør det stadig :slight_smile:

Jeg blev selv optaget gennem kvote 2 på sdu sidste år. Jeg forberedte mig ved at kigge i mensa og “gåde” bøger. Det fungerede helt fint for mig.

Nu må man jo ikke rigtig udtale sig helt specifikt om prøven, men hvis man gerne vil have en idé om hvad man kan forvente sig og allerede har kigget på eksemplerne, så er de her rigtig gode (!):

http://i2-files.tv2net.dk/440/22181440-7deb3fc3f15871a4683c17d8619305ad.pdf

http://i2-files.tv2.dk/416/22181416-1f3ac7c8c03d4dfcd93cdb517ffce0dd.pdf?ss

http://i2-files.tv2.dk/413/22181413-6cf68bdbb4c7d04eb0e62abf6c477d49.pdf?ss

Ja det gjorde jeg (i 2010), så I må endelig spørge, men det generelle råd er: Lad være med at bekymre jer, mød op og fyr den af.

B)

Hvilket program på luminosity er bedst? Der er en hel del.

Både til Mikkel og Mehr. Tak for responsen. Jeg vil prøve at kigge på luminosity og de tre links du har smidt op Mehr.

Som Birgitte spørger, er der så en bedre del i luminosity at øve sig med?

Til selve prøven, kan man forvente sig spørgsmål i fysiologi og andet rettet mere eller mindre mod “medicin” eller er det rent og skær en blanding af gåder og spørgsmål som i de eksempler?

Det er netop blottet fuldstændigt for medicin-relaterede emner! Det er gåder, tekstforståelse etc.

Det er det simpelthen? Hold da op. Tak for det hurtige svar. Er der noget matematik indblandet sådan at det ville være en idé at have styr på nogle formler (hold nu kæft hvor jeg spørger meget - men er bare pivnervøs for at der skulle komme noget helt åbentlyst jeg skulle have haft styr på inden).

Har lige leget lidt med Lumosity. Det ser ud til jeg må have købt mig adgang til det hvis jeg vil have det hele ud af det. Men det ser da ud til at fungere meget godt.

Se det 2. eksempel - Der er en del regning med funktioner og grafaflæsning.

De vil gerne vide om du har almen intelligens, talforståelse og logik. Medicin skal de nok selv få lært dig. :slight_smile:

Hvis nogen vil erhverve sig Lumosity, så sig til (senest i dag).

Jeg købte det selv i forgårs, og har en kupon til 50%, som udløber i dag!