Optagelsesprøve på SDU

Snakker vi en måneds eller et års 50 % eller hvordan ?

Okay super, ja. Super. Tak for det.

Det er på 1 år, 2 år og lifetime.

50GIFT21785

Årh ha, mega fedt. Men kan simpelthen ikke finde hvor jeg skal skrive den henne? Man kan ikke skrive det som ‘promotion code’. hmm

[quote=“MikeML91” post=81078]Det er på 1 år, 2 år og lifetime.

50GIFT21785[/quote]

Jeg vil MEGET gerne have Lumosity :slight_smile:

Hvad skal jeg med denne kode eller lignende?

  • Evt. skriv en privat besked til mig. Din kode virker ikke.

Tryk på “Unlock full access” så står der lidt længere nede: “Have a promotion code?” tryk der, og så kommer der et felt ind til den.

Først til mølle, det er en engangs.

[quote=“MikeML91” post=81081]Tryk på “Unlock full access” så står der lidt længere nede: “Have a promotion code?” tryk der, og så kommer der et felt ind til den.

Først til mølle, det er en engangs.[/quote]

Jeg fik den ikke :frowning:

"Promotion code ‘50GIFT21785’ is not a valid code "

Årh for fanden, det er en prepaid kupon, altså skal jeg betale den.

Brug: GP-3-10 i stedet. Det er 35%, og kan bruges flere gange.

Nu har jeg lige kigget på de pisa links, men er vi ikke enige om, at de er på folkeskoleniveau?

Tak for dem nevertheless :slight_smile:

Nu har I brugt Lumosity lidt… is it worth it?

Helt vildt! En rigtig god måde at teste kommende lægers skarphed eller nærmere bestemt Neuroners hastighed :-).

Nu forstår jeg hvorfor frafaldet blandt kote2’ere [studmed’ere] er laveste på SDU sammenlignet med de øvrige lægeskoler her i kongeriget.

Held og lykke til dem der skal på frontlinjen i den kommende uge

Synes det er sjovt hvor ignorante personer er med hensyn til hvad intelligens vil sige. Selv på SAT tests i USA, skriver CollegeBoard (The official) at det er en stor fed myte at SAT tester din “logik”, SAT, ligesom optagelsesprøven på SDU tester din viden i læsning og matematik. Så nemt er det.

De links som en postede er rigtig gode da der er masser af eksempler af hvad man kunne forvente sig. Det er dumt at falde i den fælde der hedder: “hvis du ikke består den, så er det fordi du ikke er intelligent nok”, det er bare så latterligt og ignorant at sige noget i den dur. Det viser en komplet misforståelse af hvad intelligens vil sige.

Anyways, et råd til alle dem der skal til testen er nok at søge på word problems fra SAT (Scholastic Aptitude Test) og arbejde lidt med dem.

Held og lykke, og stop med det “du kan ikke forbederede dig, det tester din “intelligens”” fis.

Mvh,
AK

Har du været til MCQ? :slight_smile:

Nope.

Har set eksemplerne på opgaverne og allerede der kan du se matematik (algebra) der bruges. Hvis jeg skal fortælle dig hvordan, så sig bare til… men hvis du ikke ser det, og tror det er er “intelligens” test, så er du delusioneret.

Bare min opinion, selvfølgelig, folk kan gøre og tænke hvad de har lyst til… men siger bare, at det er ærgeligt at der ikke er mange folk der kan se realiteten i øjnene… e.g. det er jo langt nemmere at sige: “Jeg er ikke klog nok. Der er nok andre der er det”, end at sige: “Jeg udfordrer min hjerne selvom det er hårdt og så lærer jeg noget nyt” gener + miljø, ikke bare genetik… læs Malcolm Gladwell’s Outliers, Daniel Coyle’s Talent Code, Geoff’s Talent is Overrated, og mange, mange andre, hvis du er interesseret.

Det var mere for at høre om du selv havde prøvet opgaverne, og din mening var baseret på erfaring.
Jeg var selv til prøven sidste år, så jeg har været igennem det, og gik også videre fra første prøve.

Jeg mener ikke at man rigtig kan forberede sig til prøven, i hvert fald ikke hvis du begynder en uge eller to før. Man bliver testet i så relativt mange forskellige ting, og det kan ikke sammenlignes med et emne i matematik fx, hvor man kan sidde i flere uger og terpe på emnet, og så være skide god.

Jeg har heller ikke nævnt noget om at jeg tror det er en intelligenstest, så jeg ved ikke om den var henvendt til mig? Generelt handler det om matematik og tekstforståelse/analyse og tidspres som et element også.

Og jeg håber da ikke man går ind med den indstilling at man ikke er klog nok, og andre er bedre - det kommer man hvert fald ikke langt med B)

Fluen, nu har du vel sidste års prøve i (forholdsvis) frisk erindring, så jeg ville lige spørge; det matematik der bruges, er det primært funktionsanalyse, eller forekommer almindelig regning også?

Har selv læst SDU’s prøveudlæg, og deri befinder der sig ét enkelt spørgsmål, hvori de kræver en hurtig udregning - forekommer der mange af disse?

Håber satme ikke der kommer for mange som ligner opgaven fra blikkenslageren David, hvor man skal udtænke det logiske skema. Føj hvor opstår der bare en fejl 40 i hovedet på mig!

Der kommer også helt almindelig matematik dvs. plus, minus, gange og divider :).
Alt matematikken i det er ikke særlig svært, men nogen gange kan det svære ligge i at forstå opgaven korrekt lidt a’la opgaven med blikkenslageren.

Okay tak for svaret :slight_smile:
Skal du op igen i år? Hvordan klarede du dig sidste år?

Hej :slight_smile:
Opgaven med blikkenslageren David I snakker om…er den fra mcq i 2011??? Hvis ikke… er der nogen der gider sende mig linken til opgaven og evt. andre prøvespørgsmål end dem som ligger inde på sdu’s hjemmeside?? Lidt svært for os Islændingene at forbedre os til en “dansk” mcq :confused:

Held og lykke til jer alle sammen på lørdag :slight_smile:

Ja jeg skal op igen i år :). Sidste år gik jeg videre fra MCQ, og var fem point fra optagelse til MMI :slight_smile:

Evakatrin: De opgaver der ligger på SDU’s hjemmeside, tror jeg ikke har været en del af opgavesættet på noget tidspunkt. Du kan ikke finde andre prøvespørgsmål, da man til prøven underskriver at man ikke vil snakke/videregive informationer om prøven :slight_smile: