Overvære en operation?

Hej! Som nogle af jer ved har jeg søgt ind på kvote to i år.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at overvære en operation på hospitalet, men tror I, at man godt “bare” kan det?

Altså, du kan ikke bare gå ind på en stue - man skal jo lige klædes ordentligt på først.
Men du kan altid ringe til en afdeling og høre om mulighederne :slight_smile: når først man er i klunset og i nærheden af operationsstuerne, så kan man (ihvertfald på de afd., jeg har været på) stikke hovedet ind og spørge om man må kigge, og det må man de fleste steder. Så selvom du starter med at kigge på én operation burde det være muligt at snige sig ind til flere. Det er dog vigtigt at du fortæller, hvem du er, og ikke udgiver dig for at være medicinstuderende :slight_smile:

Haha, ja det første er jeg med på :stuck_out_tongue:
Jeg havde også tænkt mig at ringe til hospitalet for at høre om mulighederne. Det kunne være utrolig spændende! :slight_smile:

Som stud.med. kan man jo overvære alle de operationer man overhovedet orker.

Når man ikke er stud.med. eller har anden tilknytning til hospitalet, vil jeg tro at det bliver noget sværere, idet der vil være problemer omkring forsikringer, tavshedspligten (som alt personale og studerende forudsættes bekendt med og kan drages til ansvar for) og ikke mindst patienternes samtykke.
Det er jo nok de færreste patienter der er indforstået med, at der kommer “alle mulige fra gaden” ind over overværer deres operation.

Så jeg vil desværre tro at du må vente til du er blevet optaget, med mindre du kender en kirurg privat.