Pendler fra KBH til Odense?

Hejsa,

jeg overvejer at flytter til KBH og pendler med toget til Odense…

Ved godt det kræver meget tid, men har tænkt mig at bruge transport tiden til at læse i/repetere…

Men nogen der ved hvad det koster med sådan et pendlerkort? om man kan får rabat hvis man er studerende? :slight_smile:
eller hvor man kan finde sådan nogle info hen? :stuck_out_tongue:

håber en dejlig sjæl herinde sidder med et brugbare svar :slight_smile:

Hej saandra

Tillykke med optagelsen!

Som studerende på en SU-berettiget uddannelse kan du få rabat svarende til at du maksimalt skal betale lidt under 19 kr. pr. dag. For en strækning Kbh-Odense vil du skulle betale 561 kr. om måneden.

Alt info omkring dette kan du finde på www.uddannelseskort.dk. Jeg kan på det kraftigste anbefale at du gør det med det samme, da der er en del forsinkelser i systemet og en del studerende har lidt under det lige siden sommeren…

Dernæst skal jeg bare fortælle dig, at det at pendle er ikke lykken. DSB har mange gange ikke pladser nok og de fleste studerende vil kunne nikke genkendende til at tiden bliver ikke optimalt udnyttet i toget, da det oftest ikke er siddepladser nok (medmindre du kan bære ekstra udgiften på 30 kr. pr. reservation pr. gang…)
Jeg kan på det varmeste anbefale dig at sørge for nogle gode overnatningsmuligheder, ikke mindst pga. det sociale, som er en vigtig del af det at studere.

En stor hilsen fra en garvet pendler
Mignon