Præmatur opsigelse af ansættelse på FADL hold

Hey ya’ll.

Min kæreste står i den situation at hun er blevet ansat på et FADL hold. I vilkårene for dette hedder det sig at man skal kunne være på holdet i 6 måneder. Der er ingen ansættelseskontrakt(dvs. ingen underskrifter o lign.), men vi er opmærksom på at en mundtlig aftale i princippet er lige så gældende som en skriftlig.
Min kæreste er nu blevet tilbudt andet job, og ønsker at forlade holdet. Hun har endnu ikke haft sin første vagt.
Som de fleste af os der har været i kontakt med vagtbureauet ved, kan de være en anelse tunge at danse med, og jeg vil derfor, inden hun tager kontakt til dem, høre om nogen har noget brugbart input.
Kan de faktisk binde en i 6 måneder uden en ansættelseskontrakt, og er det ikke standard at der er en prøveperiode?
Hvad vil konsekvensen være af ikke at overholde opsigelsesperioden?(hun er villig til at ofre dit FADL medlemsskab)

På forhånd tak for hjælpen!

Jeg tænker måske lidt bagvendt: reglerne er lavet for at beskytte de øvrige deltagere på holdet og for at sikre kunden (altså den afdeling der betaler lønnen) en stabil og ensartet kvalitet. Det at sige op, hvilke konsekvenser vil det have for de øvrige holdkammerater? Hvis vagtplanen er lagt, så vil nogle fra holdet skulle ind og dække den/de vagter indtil en erstatning er fundet til holdet. Det kan måske være ufedt hvis nu din kærestes vagter ligger midt i andres eksamener, juleaften eller andet.

Jeg ville bide i det sure æble og gå til FADL og drøfte det med dem. Vi kan herinde kun gisne om hvad der findes af sanktioner, men mon ikke en advarsel, udlukkelse fra vagt eller eksklusion er en rimelig sanktion?