Praktik/andet relateret arbejde eller kurser

Hej alle sammen :slight_smile:

Jeg har søgt ind via kvote 2 i år, men da da chancerne for optagelse er så små, er jeg forberedt på at få et afslag. Jeg vil derfor allerede begynde at tænke over hvad jeg kan gøre for at øge mine kvalifikationer for næste år. Jeg har hørt om, og set nogle her inde der har kontaktet hospitaler og læger og fået lov til at komme i et praktikophold samt at overvære diværse operationer og indgræb. Jeg vil gerne høre om det er nogen der kan fortælle mig hvordan det virker? Hvis i har andre idéer for hvordan man kan forbedre sine kvalifikationer, må i gerne komme med dem :slight_smile:

På forhånd tak.

Sjovt - jeg er nemlig i den samme situation som du er!

Hej Voha

Det er nemmere at svare på dit spørgsmål hvis du kunne fortælle lidt om hvad erfaring du allerede har…

Hej Sasxa.
Det jeg har udover studenter eksamen og andre adgangskrav er:

-3 årig uddannelse (dog ikke bachelor eller relateret til lægevidenskaben)
-Relateret arbejdserfaring i gennem de sidste 15 år (plejehjem, hjemmeplejen, handicaphjælper, assistance koordinator på medical operations på en alarmcentral)

  • idræt på konkurranceniveau
  • Mor (barsel)
    -frivilligt arbejde hos Røde Kors og IMCC
    -KUs online kursus i Global health
    -Førstehjælpskursus

Jeg har dog ikke nævnt alt i min motiverede ansøgning da det simpelthen ikke var plads nok. Men alt er dokumenteret og står på mit CV. Det bliver vel taget i betragtning selvom det ikke står i min motiverede ansøgning?

Jeg tænkte måske noget praktik ophold eller lignende kunne hjælpe?

Altså med det du fortæller der tror jeg faktisk du har en rimelig chance. Du skal ikke være nervøs for om du fik det hele med i din motiverede ansøgning. Jeg fik heller ikke alt mit med. Det viser faktisk bare at du kan finde ud af at sortere i det relevante.

Et praktik ophold ville se fint ud men det er ikke noget de vægter særlig højt på f.eks. KU da det er noget rigtig mange har. De vil gerne se at du gør noget unikt. Derudover tager de for det meste folk med en bachelor i et eller andet. Noget andet de er glad for er udenlandsophold, men igen skal det få dig til at skille dig ud. Rigtig mange tager f.eks. nogen måneder i Afrika, altså er det noget de ser igen og igen og derfor bliver det ikke vægtet særlig højt.

Det var de ting jeg fik af vide af KU studievejledning og work shoppen dengang jeg søgte kvote 2.

Som sagt har du nogen rigtig gode ting alle og det kunne måske være nok til at du kommer ind. Det eneste der er imod dig er egentlig at du ikke har en færdiggjort bachelor i et eller andet.

Tusind tak for din feedback Sasxa, det sætter jeg stor pris på :slight_smile:
Nu ved jeg godt at medicinstuderende har ret travlt, men vil lige høre dig , hvis du gidder og har tid, om du ville kigge på min ansøgning? Har ingen anelse om den er god eller dårlig. Har arbejdet på den siden jeg fik afslag sidst og har nærmest været utilfreds med den hele vejen igennem men har det ok med slutresultatet. Vil bare gerne få noget feedback fra en der ved lidt om det. Så hvis du har mulighe for det, kan jeg få lov til at sende den til dig? Intet press dog, som sagt, kan tænke mig du har travlt :slight_smile:

Du sender den bare, og du må meget gerne sende dit CV også så jeg kan få et helhedsindtryk.

Har faktisk ikke travlt det her semester da jeg har merit så skal nok kigge på den :slight_smile:

Da du jo allerede har sendt den ind hvad er det så du gerne vil have kommentar på??

Min mail er [email protected]

Tusind tak for det :slight_smile:
Jeg sender den til dig. Jeg vil sådan set bare få en idé om hvordan jeg står og hvad jeg evt kan gøre bedre til næste gang, hvis det nu kommer til det.

Tak endu en gang for din hjælp :slight_smile:

Hej Saxsa.

Er det fint jeg også sender min CV til dig så du kan kigge lidt på den? Ligesom Voha vil jeg egentlig også bare have en ide om hvad jeg kan gøre bedre til næste gang :slight_smile:

Tak

Ja det gør du bare… kigger på dem i morgen