Relevant irrelevant forskning under uddannelse?

Jeg er medicin studerende på ku og er netop er færdig med 3 semester. Jeg har mulighed for at få et halvt år som skolarstipendiat i klinisk biokemisk afdeling på riget men er lidt i tvivl om det er relevant for det speciale som jeg vil arbejde med i fremtiden.
Egentlig hælder jeg mest til kirurgiske specialer dog med et åbent sind. Jeg er dog ret sikker på at jeg ikke vil have en fremtid i klinisk biokemi.
Mit spørgsmål er hvor relevant skal den forskning man laver være for det fremtidige speciale som jeg godt vil ind på (hvad end det er)?
Egentlig hælder jeg selv mest til at tage det fordi det er nogle sindsygt dygtige forskere der arbejder der, så om det er relevant ej vil jeg lære meget om forskning og kan måske komme med på en publikation.

Jeg kan ikke bidrage med meget, men jeg skriver for at hive dit indlæg frem på forsiden. :wink:

Ellers så, meget generelt sagt, hvis du har overskud til at tage det samtidigt med studiet så er det vel bedre end intet arbejde. Jeg har kun lige afsluttet 6. så ved ikke meget om hvor meget det betyder senere.

Det er tidligt, du er ude! Men forskning læres nu bedst, når man selv prøver ad, og uanset hvad, kan det give meget værdifuld viden til OSVAL’erne og uanset diverse rygter, så gør det altså den første tid af ens lægeliv en hel del nemmere, hvis man inden kandidaten er i hus får sit navn på en publiceret artikel - selvfølgelig helst som 1. eller 2. forfatter. Kan kun anbefale varmt at komme i gang med noget - på 3. sem er der lang vej igen, så den præcise relevans er af lille betydning - se det som forskningstræning til senere.