SDU Skifte fra vinter til sommer?

Hej, jeg står i den ‘forfærdelige’ situation at jeg efter et års sabbath er blevet optaget på SDU Med. vinterstart og har allerede søgt og sagt halvt ja, til en bolig i Horsens (kæresten studerer musik i århus) da jeg var overbevidst om at jeg skulle starte her til september. Fik ikke læst brevet i gennem før i dag, pga rejse m.m.

Jeg fik ringet til optagelse og vejledning på SDU og blev henstillet til mail, hvor jeg så fik blankt nej, da det var opdelt i alder, og jeg kun er 20.

Er der nogen der ved om der er et smuthul? - Nogen der gerne vil starte til vinter og som vil bytte? Kontakter højere oppe? anything??

mvh. Christian

Der er desværre ikke noget smuthul i SDU’s fiksering på dette.

Tja, men hva’ nu hvis man selv finder en som gerne vil bytte - altså de kan vel lige oppe sig lidt og ikke være så bureaukratiske at de ikke tillader det?

Jeg har ringt å spurt, men får blankt nei, selv om jeg har en at bytte med. Så jeg tror nok de er så bureaukratiske dessverre…

Det kan de, det vil de, og det gør de…

Det giver jo bare et utrolig dårligt indtryk af hele deres administration og ledelse når det ikke er andet end lidt papirnusseri der skal til. Om end andet, så kan andre uddannelsessteder med ligeledes studie godt give mulighed for ændring af studiestart, så helt umuligt kan det jo ikke være. Jeg tænker mit, men det trodsalt et studie for studerende, og ikke bare en produktionsanstalt af ‘billige’ læger

mvh

Er det ikke nok at du er blevet optaget? Find dig selv noget andet at lave indtil februar. Det er vel til at overskue.

Ift. en virkeligt TUNG administration (omend velsmurt) på AU, så er SDU virkeligt til at snakke med. De tilfælde hvor jeg har haft brug for det, har de været villige til at stå på hænder for mig.

Så hvis I har fået et blank og fast nej på bytte, selvom I har fundet en at bytte med, så er jeg overbevist om, at der ligger en eller anden “fairness”-faktor som overruler muligheden for bytte. Jeg kan dog ikke lige overskue, hvorfor bytte ikke skulle kunne lade sig gøre. Måske alderen?

De skriver selv på deres hjemmeside, at det er fastsat fra ministeriet, og de ikke kan variere fra det krav, at AU og KU forstår jeg til gengæld ikke.