SDU - Vinterstart haves, sommerstart ønskes!

Hej kommende medicinere!

Jeg håber i alle har været så heldige at slippe gennem nåleøjet og er blevet optaget der hvor i ønskede det.
Det er jeg!
Jeg har dog fået vinterstart, men med ét sabbatår på bagen vil jeg egentlig helst bare igang igen hurtigst muligt.
Så jeg tænkte at jeg måske kunne være så heldig at der var en af jer derude med sommerstart som egentligt gerne ville rejse lidt mere, eller bare have noget tid til at slappe lidt af og spare op?
For så kunne vi jo lige lave en bytter der ville være win win for os begge to :wink:

Jeg håber på at høre fra en af jer!
Line

Hej Line

Så vidt jeg ved er det ikke muligt at bytte starttidspunkt på uddannelsen. Det er vist nogle regler fra uddannelses ministeriet. Bare inden du sætter forventningerne for højt.

http://www.sdu.dk/uddannelse/bachelor/medicin/adgangskrav/september_februar

Videnskabsministeriet var det.

Det var syndt…jeg har ellers sommerstart men ønsker vinterstart trods at jeg markeret sommerstart i min ansøgning…

Nå for søren, jeg hørte nemlig bare om nogle der fik lov til at gøre det engang, men reglerne ændrer sig jo selvfølgelig hele tiden…
Tak for svar :slight_smile:

I København er det vist lidt anderledes.
Her står der: “Oftest vil de ældre studerende påbegynde studiet til september, mens de yngre påbegynder studiet til februar. Skillelinien er omkring 21 år - men dette varierer. Hvis du ønsker at skifte fra vinterstart til sommerstart eller omvendt skal du kontakte Vejledning og optagelse

Prøv eventuelt at kontakte SDU og spørge om ikke det er mulig at bytte, hvis man sidder to der vil bytte mellem hinanden.

Kilde: http://www.studiestartsund.ku.dk/medicin/

SDU gør sig desværre ikke i bytte, men prøv da endelig anyway :slight_smile:

På KU kan kan godt søge om at bytte, men den dispensation er praktisk taget umuligt at opnå, så der kan det ikke lade sig gøre.
Det er dog til gengæld muligt at starte vinter selvom man har søgt om optagelse sommer, men ikke omvendt.

Dén bytter kan godt lade sig gøre på KU.