Selvarrangeret klinikophold i udlandet?

Hej alle sammen
Jeg står med et ønske om at arrangere et klinisk ophold i udlandet - gerne i asien eller afrika. Jeg går på 6. semester BA på KU og holder fri næste semester. Jeg kunne godt tænke mig at komme afsted på et klinisk ophold af nogle uger (ikke noget jeg skal have merit for, men for oplevelsens skyld). Jeg har dog været for sent ude i forhold til IMCC.
Jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med selv at arrangere kortere kliniske ophold? Jeg har før hørt om folk der har arrangeret sådan noget selv, men står på bar bund i henhold til hvor man starter. Hvis nogen har haft gode erfaringer med specifikke hospital eller andet relevant de vil dele vil jeg blive meget glad :slight_smile:

Jeg er usikker på hvornår nedenstående regler træder i kraft.

Men er du opmærksom på, at der snart er adgangsbegrænsning på KU? Såfremt du holder fri mellem bachelor og kandidat mister du retten til automatisk optag på kandidaten og derfor skal man op til en adgangsprøve, og selvom du består den er du ikke sikker på at blive optaget på kandidaten på KU (pga. loft over antal optagne).

Det har jeg styr på :). Det fungere sådan at jeg har søgt ind (og fået plads) på kandidaten, men bare ikke melder mig til undervisning på 7. semester. Så er jeg indskrevet og skal ikke til optagelsesprøve, men kan stadig holde fri. Jeg har været en tur forbi studievejlederen, og det er der ingen problemer i