Skal jeg smides ud af studiet?

Hej Stud. Med’er.

Står i en lidt ærgerlig situation.
Tidligere på uddannelsen dumpede jeg modul 8, hvilket nok bundede i at min kæreste og jeg netop havde fået barn, og derfor var fokus et andet sted. Helt sikkert en fejlvurdering fra min side at det kunne lade sig gøre.
Derfor tog jeg kontakt til studievejlederne mht. nyt eksamensforsøg. På daværende tidspunkt forholdte det sig sådan at jeg også manglede modul 10. De rådede mig stærkt til at tage begge moduler på en gang, da det ville være det bedste for mig. Det gik sådan set også fint, men jeg bestod kun modul 10.
Det betyder så at jeg nu har brugt 2 forsøg på modul 8, og skal her i juni op til mit 3. og sidste forsøg på modul 8. Det er det eneste jeg mangler før at jeg kan starte på kandidaten efter sommerferien.,

Nu sidder jeg her, og jeg føler virkelig at der er et kæmpe pres på mine skuldre. Jeg tog kontakt til studievejlederne igen i går, som kunne fortælle mig at der ikke var noget at gøre. Det er vind eller forsvind.

Mit spørgsmål er så om dette virkelig kan passe, skal min fremtid som læge afgøres af dette ene modul, har jeg ingen muligheder hvis jeg skulle være så uheldig at dumpe igen? (regner selvfølgelig ikke med at dumpe, og jeg læser på livet løs).

Hvad er jeres erfaringer? :ohmy:

Min erfaring siger, at man efter at have brugt sine 3 forsøg, kan søge om dispensation om et 4. forsøg hvis man begrunder hvorfor man ikke har bestået i 3 forsøg, og hvorfor man bør være egnet til et nyt forsøg.
Så bare rolig - de giver næsten altid et nyt forsøg.

Jeg har hørt om én som har fået 6 forsøg til et. Men det er forskelligt fra situation til situation.