Skema på 1. / 2.semester

Hej :slight_smile:
Jeg starter på medicin i Aarhus til februar, og står lidt i et dilemma.
Jeg bor i Aalborg med kæreste og børn, og overvejer hvorvidt vi skal flytte til Aarhus, eller blive boende heroppe, og så pendle…
Det er fuldt ud muligt at flytte sydpå, men vi har jo omgangskreds og familie heroppe.

Jeg tænkte om der var nogen, som kunne give mig lidt indsigt i hvordan skemaet ser ud på bacheloren?
Hvor stort er omfanget af undervisningen? Er det fra 8-16, og er det alle dage?
For det kan jo være svært at synes at det er en god idé at pendle en time hver vej, hvis man er ude af huset fra 6:30 til 17:30 hver dag, med små børn :wink:

Håber der er nogen der har nogle svar :silly:

Hej,

Jeg mener ikke, at dagene på 1. semester var vildt lange - i hvert fald ikke fra 8-16. Der er dog undervisning nærmest hver dag og en okay stor læsemængde, men det kan man jo læse i toget på vej til og fra uni :slight_smile:
På 2. semester kan man risikere, at man nogle dage har undervisning 8-10 og 16-18 samme dag, og læsemængden er desuden meget stor. Jeg havde undervisning hver dag på 2. semester og var så uheldig at have 8-10 og 16-18 nogle dage.
På 3. og 4. semester har man nærmest ‘kun’ undervisning mandag, onsdag og fredag - dog med lidt sundhedspsykologi tirsdag og torsdag på den første del af 4.
Jeg er på 4. semester, så jeg kan ikke udtale mig om resten af bacheloren.

Jeg håber, det var svar nok :slight_smile: