Skifte fra SDU til AU efter endt bachelor + prægraduat AU?

Hej studmed :slight_smile:
Jeg læser medicin på 4.semester SDU og er så småt begyndt at gøre mig tanker om hvad der skal ske næste år efter endt bachelor. Jeg er utroligt glad for studieordningen på SDU og storttrives, men har altid haft lyst til at afprøve Århus… Derfor overvejer jeg at læse kandidaten på AU i stedet for SDU, men er splittet. Kender et par stykker på AUs bachelor og ud fra deres beretninger er jeg ikke i tvivl om at SDU’s bachelorordning er langt (!!) mere “mig”, men har ikke det store kendskab til kandidaten.

Nogen som har erfaring med at skifte fra SDU til AU?
Både hvad angår det sociale: Er det svært at fitte ind så sent? Er der noget intro ved start? Men især også det faglige: Har de blokstruktur tilsvarende SDU? Vil jeg “savne” embedseksamen - eller har de noget lignende? osv…

Herudover gør jeg mig tanker om at lave prægraduat - muligvis næste år, men skal undervejs være tilknyttet mit ønskede kandidat-uni. Jeg har indtryk af det er forholdsvist ligetil at lave prægraduat når man læser på SDU (ang. dispensationsansøgning for tidlig start og 11.semester-kurser der skal følges sideløbende osv), men hvordan forholder det sig på AU?

Håber nogen med personlige erfaringer eller 2.håndsberetninger kan hjælpe lidt :wink: