Spøgsmål vedr.: FADL - specielle jobmuligheder, operations assistent m.m

Hey folks,

Jeg har arbejdet som SPV hos FADL nogen gange, og jeg er blevet træt af jobbet. Jeg føler mig ikke udfordret.
På FADL’s hjemmeside står der dog at der er nogen specielle jobområder, som jeg føler er mere mig.
https://www.fadl-vagt.dk/index.php?context=120&get_article=on&article_id=131&module_type=News&modInstId=90

[i]Jobmuligheder - specielle områder

Dialyse, cardiologi, blodprøvetagning, metadongivning, operationsassistance.

Her er nogle af de nye områder, som vi er i gang med at udvikle ekspertise inden for. Nogle steder i landet er der allerede nu etableret hold, som arbejder med disse nyere områder.

Dialyseassistenter (DIA):

En DIA-vagt udfører perioneal- og hæmodiealyse og CAVHD (kontinuerlig arteriovenøs hæmodialyse) på nyreinsufficiente patienter. Dialyseassistenter arbejder på alle hospitalsafdelinger - også intensiv-, børne- og neonatalafdelinger.

Cardiologiassistenser (CARD):

En CARD-vagt varetager al pleje af intensivpatienter - også respiratorpatienter - samt medicingivning under overlægens ansvar. Opgaverne er EKG-diagnostik og behandling. CARD-vagter arbejder både på cardiologi- og intensivafdelinger[/i]

Mit spørgsmål til jer er:

  1. Er der nogen der har erfaring med nogen af disse områder - tænker kun at uddanne mig til en af dem i første omgang. Hvilket en vil i mene er mest interessant? Hvis i har erfaring med noget af det, så fortæl endelig hvad i synes

  2. Ved nogen hvad lønnen er ifht. standard SPV-vagt?

  3. Sidste og vigtigste - er der nogen der ved om man bare direkte kang å ud og uddanne sig indenfor disse områder, eller er der nogen særlige krav?

Jeg ringer selvfølgelig selv til FADL og hører mig ad - men jeg kunne godt tænke mig at høre de andre studerende/lægers erfaringer m.m. omkring disse jobs =)

mvh.
Simon
Skulle måske nævnes at jeg er 5. semester på Århus Uni.