Spørgsmål inden testen!

Hej!

Jeg vil gerne søge i kvote 2 på sdu men til det har jeg to spg.

  1. Kan jeg søge på trods af, at jeg er droppet ud af en uddannelse og er igang med en anden?
  2. Jeg mener, at der var nogle sidste år der tog nogle tests hjemmefra? Altså, de havde vidst fundet en hjemmeside hvor man kunne øve sig?

På forhånd tak! :slight_smile:

Hej du :slight_smile:

Jeg mener der er en regel for hvor mange studier man må starte før de siger stop (Er det 3? Kig eventuelt på uddannelses ministeriets hjemmeside, kan være det står der).
Hvis du ikke falder ind i den regel, kan du bare søge. Ellers kunne jeg forestille mig at du skulle søge dispensation hos SDU for at kunne tage til prøverne.

MCQ (Multiple Choice testen) er der nogle opgave eksempler på her:
http://static.sdu.dk/mediafiles//Files/Uddannelse/uddoversigt/Bachelor/MCQ%20_proevespoergsmaal.pdf

Håber det hjælper :slight_smile:

Når du har afbrudt et studie og er påbegyndt et andet, vil medicin blive dit tredje og du skal, som der ganske rigtigt nævnes, søge dispensation fra tredjegangsreglen. Det har jeg selv og flere jeg kender gjort, og det er vist ikke så svært at få dispensation på SDU.

Hej igen,

Mange tak for svar! :slight_smile:

Mht. 3.gangs reglen, hvor lang tid inden jeg søger på sdu, skal jeg sende en ansøgning angående disp.? Har du nogle råd til hvordan denne udformes? :dry:

Angående de forberedende tests, så var der nogle sidste år, som havde betalt for nogle tests der mindede om den til prøven, det er disse tests jeg gerne vil have fingrende i :lol: