Spot anatomi - ku

Hej alle .

Jeg vil gerne høre jer : Hvad er jeres bedste råd til at øve sig til SPOT eksamen anatomi på KU.
Det kunne have været så godt med en liste (på samme måde som hoved & bispørgsmålene), så man ved præcis hvad der kan komme til spot, og så øve sig på det.
Men det er der ikke. Så hvordan kan jeg øve mig bedst muligt?
Er pensum i spot ALT det jeg læser i anatomi, ALLE strukturer? Eller hvad har jeres erfaringer været, og hvordan har i øvet jer?
Skal jeg starte med at kigge i atlas samtidig med jeg læser, og så senere spotte præparater når jeg har været igennem teorien, eller skal jeg allerede nu gå på våd/tør hver dag samtidig med jeg læser emner op? Hvad vil være bedst og hvad er jeres råd?

På forhånd tak

Da jeg skulle op til spot i Odense, så øvede jeg mig ved at se dissektionsvideoer på Youtube. Det var faktisk det eneste som faktisk hjalp mig til eksamen, for jeg tog sjældent til holdtimerne. Der er dissektionsvideoer af næsten hele kroppen på youtube.

Tak for svaret :slight_smile: Supplerede du så med tør og våd sal, eller var det ikke nødvendigt for dig? Andre gode råd du vil dele ? :slight_smile:

Man kan jo med fordel bruger vådsalen og tørsalen og kigger på præparaterne. Det er meget bedre end at se videoer. Det havde jeg selv gjort, hvis jeg havde tiden til det. Vores pensum var meget omfattende, derfor tog jeg ikke til holdtimerne, forlæsningerne og til dessektionen bortset fra den første gange. Det fungerede alligevel for mig meget fint, da jeg scorede et udmærket karakter. Spotten handler jo i bund og grund at kunne genkende de strukturer, som man har læst om og kigget i atlas, i “virkeligheden” og kunne orienterer sig. Vi har på SDU nogle standardbesvarelse som næsten dækker pensumet. Der er tilknyttet billeder af præparaterne. Disse billeder kiggede jeg også meget på som forberedelse. Standardbesvarlsene ligger ind på medicinerbox.
Så mit råd til dig er, brug vådsalen så ofte som du kan.

Jo det vil jeg helt klart gøre, jeg regner med at begynde at gå på våd og tør hver dag snarest. I mellemtiden benytter jeg et dissektionsatlas, samt online videoer til at supplere min læsning. Jeg synes det fungerer bedre at lige sætte sig med atlas og læse pensum op selv, og så gå på tør og våd efter, så er udbyttet større. Det er selvfølgelig helt klart en nødvendighed når der skal læres især kar og nerver, det kan man ikke fornemme så grundigt via en video eller en bog.
Tak for rådene, og jeg har nu sendt en andmodning om adgang til medicinerboxen, det kan også være et godt supplement.
Tak skal du have for dine råd :slight_smile:
Hvis der er andre der vil dele deres erfaringer med anatomi eksamen, uanset universitet, vil det værdsættes meget ! :slight_smile: