Spoteksamen - 3. semester - KU

Har lige været til spoteksamen på 3. semester(KU), og synes desværre det gik lidt skidt.

Mange af strukturerne der blev spurgt ind til, var anderledes i forhold til de forhenværende spoteksamener(ny kursusleder). Der blev ikke spurgt ind til mindre strukturer m.v., men mere generelle ting i hoved/hals.

Har ca. 11 fejl, og er kommet i tvivl om hvorvidt det er tilstrækkeligt til at bestå?

Det lød på mange af de andre, at spotten var gået godt, og netop dét der får mig til at tænke at “barrieren” for at bestå er sat højere nu, hvor de fleste jo har en god spot.

Nogen der kan dele deres erfaringer? Hvor er grænsen ca.?

Hej mar1964,

med forbehold for at der jo lige er kommet ny studieordning for 3. sem., skal jeg forsøge at svare på dine spørgsmål. Jeg ved ikke om du har været oppe til den mundtlige del endnu, men det kan være der er andre interesserede der læser med.

Da jeg selv gik på 3.(KU) for efterhånden et par år siden havde jeg også en del fejl i spotten - omkring de 12 hvis jeg huske rigtigt. Jeg tænkte også jeg var mega screwed - især fordi nærmest alle andre råbte op om hvor fantastisk de havde klaret det og kun havde 2-3 fejl osv. osv. Faktum var (og det fortalte Tranum mig senere da jeg var oppe i den mundtlige del) at gennemsnittet for fejl det år havde været omkring de 9-10 stykker (!)… :wink:

Jeg var selvfølgelig meget nervøs til den mundtlige, men endte med et syv-tal og var tæt på 10 (hvis jeg havde været lidt skarpere i mit b-spm.).

Så jeg vil egentlig sige at du skal tage den med ro, få styr på de sidste ting omkring pensum (A og B spm.), og så skal det nok gå fint.

Mvh - og pøj pøj