Standby!

Hej!

Jeg fortryder, at jeg ikke har taget klinisk biomekanik som standby, er der nogen der ved, om man kan ændre på det? :unsure:

Du vil ikke kunne gøre det som kvote 2 (men nu findes standby alligevel kun på kvote 1) Så du kan søge til kvote 1 :slight_smile:

Vil det sige, at jeg skal vente til den 5. juli? :huh:

Bum bum. I teorien mener jeg at man sagtens kan søge til kvote 1 nu. Du kan jo tage et hurtigt kig inde på kot.dk :slight_smile:

Hejsa,
Man kan da godt søge standby på kvote 2 også. har jeg gjort med mine, og det fik jeg at vide af mine vejledere man også kan.
og ja, du kan søge kvote 1 nu til den 5 juli!

Citat fra ug.dk: Hvis du er tæt på at blive optaget, men alligevel ikke bliver det, fordi din kvotient ligger lige under det krævede i kvote 1, er der ved de fleste uddannelser mulighed for, at du i stedet kan få en standby-plads. Det betyder, at du kommer på en prioriteret venteliste, som institutionen bruger, hvis der falder flere fra, end man havde regnet med. I enkelte tilfælde er der også standby-pladser i forbindelse med optagelsen i kvote 2.

Så i udgangspunktet er standbypladser kun til kvote 1. Jeg ved ikke på hvilke uddannelser standbypladser til kvote 2 også gælder, men jeg tvivler meget på at medicin er en af dem.

Hej igen!

Man kan godt sætte medicin og klinisk biomekanik som standby, det kræver dog bare, at man skal slette sin forrige ansøgning og derefter ansøge igen samtidig med, at man sender dem en mail hvori der står noget alla: “Jeg nåede at søge inden d. 15. marts, men glemte at afkrydse standby-feltet…” :slight_smile:

  • Nu skal jeg lige være helt sikker på, at jeg tør tage chancen og slette ansøgningen :unsure:

En jeg kender som kom ind på KU medicin kvote 2, kom ind på medicin fordi hun havde sagt standby. :slight_smile:
Men ja, det kan være de ikke gøre det alle steder.