Studér medicin udenlands

Hej alle,

Jeg har et stærkt ønske om at studere medicin udenlands (Polen, Ukraine, m.fl.), men jeg ønsker at høre nogle erfaringer fra nogle som har (eller studerer) med i udlandet.
Hvordan er det, hvordan kom I ind, hvordan ansøgte I (genem bureau, eller andet?).
Kan man derudover komme tilbage til DK efter 3. år eller er det først efter endt uddannelse?

Jeg har været studerende i Polen siden 2014.
For at komme ind kan du bruge et bureau, som går igennem karakter og evt anbefalingsbreve, og hvis de finder det tilfredsstillende går du videre til samtale delen og/eller multiple choice test.
Efter endt 3. år har du mulighed for at blive overflyttet tilbage til Danmark, såfremt du har klaret dig udmærket. Alle danskere på mit uni er efter 3. år vendt tilbage til Danmark.
beklager evt fejl skrev indlægget på mobilen.

Glemte at skrive at vi nu har gjort det muligt at være medlem af FADL i udlandet.

Hej Polskestudent,

Hvis der er mulighed for det vil jeg gerne spørge dig nærmere ind til dine erfaringer i Polen. Jeg ved ikke om du stadigvæk er der eller er taget tilbage til DK, men jeg vil gerne spørge dig om hvilket bureau du brugte for at få hjælp til din ansøgning og hvordan forløbet var. Jeg har nu efter 4 fejlslagne forsøg på kvote 2 besluttet mig for udlandet, og søger en legitim måde at gøre det på. Det eneste bureau jeg indtil videre har snakket med har været medlinkstudents, og da det de fortæller er næsten for godt til at være sandt er jeg lidt skeptisk. Hertil kommer generelt det at man i DK ikke ved så meget om landene Østpå og derfor er skeptisk.