Studmed.dk og fremtiden....?

Mit lille barn studmed.dk er blevet snart 11 år - ja, du læser rigtig 11 år.

Først startede det egentlig med pdamed.dk, som Christian Tørring stod bag, siden oprettede jeg efter samme tanke på studmed.dk - et domæne Christian havde købt, men videregav til mig.

Så fusionerende pdamed.dk og studmed.dk sammen og jeg overtog alt drift. Siden lukkede pdamed.dk helt ned. I dag har vi studmed.dk, som fortsat har små 15.000 besøgende om måneden og henved 30-35.000 side visninger.

Så aktivitet er der, men det er ikke min skyld mere. Jeg smider en opdatering eller 2 op ind imellem, men resten er steady-state. Ingen fremdrift, ingen visioner.

Jeg er læge på nu snart 8. år, er i gang med en speciallægeuddannelse, har 4 rigtige børn, er meget aktiv i den offentlige debat, såvel som den fagpolitiske, så min tid går med andre ting.

Så hvad nu…?

Der er mange gode gamle hoveder her på siden, som har været med siden nærmest dag one - tak for det!! Trine, Lars, Grundestrup, Palantas med flere…

Tanken har fra dag 1 været Vidensdeling. De erfarne hjælper de mindre erfarne. Man giver viden fra sig og opnår samtidig sociale relationer over nettet - i erhvervslivet ville man kalde det networking. Det har skulle være gratis, og man har i mindst mulig omfang skulle være chikaneret af reklamer. Dette har været grundtanken.

Der er sket store initiativer på studmed.dk - der har været underskriftindsamling for: Hepatitis Vaccination: http://www.studmed.dk/forum/48-Studmed-debat/2246-studmed-dk-mener-alle-medicinstuderende-bør-hbv-vaccineres?start=15