Studmed.dk - oppe igen og nu på speed?

Hejsa,

Sikken en uge, sikken et besvær det har været for jer brugere og sikke meget tid jeg har brugt på dette serverbesvær.

Det er ikke urealistisk at jeg har brugt 30-40 timer den sidste uge på at rode med studmed.dk dels på serveren, dels lokalt, dels ved at teste forskellige server setups.

Jeg håber det hele spiller nu for jeg orker i hvert fald ikke mere (og det gør min kone nok heller ikke).

Jeg er spændt på om dette server setup kan klare belastningen og ikke slår knuder som det har været problemet ved de tidligere setups…

Jeg takker for jeres forståelse og håber at dette er en løsning der holder på den lange bane!

Nå, alt er ikke slut ser det ud til. Nu melder den:

    Kunena Intern fejl: Kontakt venligst administratoren, så fejlen kan blive rettet!

Det må jeg kigge på i morgen…

Arrrgghhhh

Så skulle serveren gerne kører stabilt uden at de 2gb ram bliver slidt op - de sidste ting er tilpasset.

For den interesserede: siden kører nu på et
Debian 6.0.5 OS
php 5.3.3
mysql: 5.1.63
apache: 2.2.16

php har en php accelrator i form af Zend Engine og beskyttet med Suhosin.

I mine forskellige setups forsøgte jeg med med at udskifte apache med enten nginx eller lighttpd - men det var lidt for avanceret til mig og da bl.a. anmeldelsesmodulet har brug for ioncube loader, så kom det aldrig til at flaske sig…

Men siden skulle nu være sikret da det tidligere setup bl.a. var Debian 5, som der ikke længere kommer sikkerhedsudgivelser til, så en stor hurdel er nu overstået ved systemopdateringen…

Men puha - det var en hård fødsel!