Studmed.dk ser mærkelig ud i Safari

Hej
Jeg synes studmed.dk ser lidt mystisk ud i Safari. Er det meningen? Jeg har vedhæftet to screenshots.

  • Julie

Jeg bruger safari på mac, hos mig ser det helt normalt ud.
Jeg har dog oplevet problemer med hjemmesiden på safari før (både på mac og ipad), har du opdateret til nyeste version?

Ellers tror jeg at det er en god ide at du sender nogle oplysninger om din safari version, mac os version osv. til frold, da det som webmaster er rart at vide hvilke(n) platform(e) der er problemer med, så en eventuel fejlsøgning kan påbegyndes.

EDIT:

Jeg kan se at du bruger en ipad, har lige prøvet selv og får det samme resultat som dig

Grunden til at siden ser ud som den gør på din ipad, er at du ser mobil versionen af hjemmesiden.

En løsning på problemet er at gå ind i indstillinger - safari og så deaktivere javascript når du går ind på studmed.dk, så skulle siden gerne se normal ud igen :slight_smile:

Jeg vil dog anbefale dig at slå javascript til igen når du skifter til en anden side.

Jeg kan desværre ikke se nogen tast til at deaktivere mobilvisning af studmed på ipad, det er noget jeg gerne vil ønske mig i julegave fra frold :stuck_out_tongue:

Det er værd at bemærke at drop down menuen ikke virker når du deaktiverer javascriptet.

Mvh. Bastian

Jeg var på Mac, så ved ikke lige, hvorfor der står at jeg skriver fra en iPad - det gør jeg ikke :slight_smile:
Min Mac (og Safari) er nyopdateret, men jeg kan godt se om jeg kan finde ud af den præcise version osv.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var en antagelse jeg lavede ud fra skærmbilledet, fordi det ser sådan ud på min ipad, my bad :silly:

Så ved jeg desværre ikke lige hvad du kan gøre, andet end at bruge en anden browser selvfølgelig.
Nu bruger jeg osx 10.6.8, hvor jeg vil tro at du bruger et nyere styresystem.
Men hvis du kender en teknik savvy person kan du få ham/ hende til at se på om det ikke er fordi at din safari er sat til at vise hjemmesider med noget der hedder html 5, og ikke flash.

Jeg mener at der er en mulighed for at vælge at mac skal vise flash som standard, og ikke html 5, tænker at du måske så får siden i det normale format.

Ellers kan du også slå javascript fra i safari på mac via safari indstillinger - sikkerhed - webindhold og så klikke på boksen hvor der står slå javascript til, og se om hjemmesiden er forandret nu :wink:

Ps. slå javascript til igen når du er færdig med at surfe på siden, viser det sig at det hjælper på problemet.

Men er ikke sikker, vil bare anbefale dig at få en til lige at prøve at skifte over, og så se om det hjælper på det. :wink: