Sygeplejerske merit til medicin uddannelsen?

Hej :slight_smile:
Jeg er sygeplejerske studerende, og er færdig til sommer næste år, hvor jeg overvejer at søge ind på medicin.

Er der nogle der ved om man kan få noget merit på medicin uddannelsen, når nu man har sygeplejerske uddannelsen i forvejen?

På forhånd tak :slight_smile:

Hej

Det kan du ikke. Så skal der være ændret noget for nyligt? Du kan evt kontakte en studievejleder på universitetet og høre ad.

Kort svar: Nej. Langt svar: Se ovenfor.

Jeg tvivler voldsomt på at du kan få så meget som en dags merit. Meritsystemet på universiteterne er ikke lige frem gavmilde… og specielt ikke når det drejer som om uddannelser som ikke er gennemført på samme institution.

Som de ovenfor mig allerde har skrevet, kan du ikke få merit for din sygeplejerskeuddannelse. Tilgengæld forestiller jeg mig, den er god at have med i en kvote 2 ansøgning (hvis det er den vej du vil ind?)

Under alle omstændigheder, held og lykke med skiftet, hvis du beslutter dig for at gøre det :slight_smile:

Jeg kender til flere sygeplejersker der har fået merit for bachelorprojektet på KU
Og såvidt jeg husker også for sundhedspsykologi (men den er jeg ikke sikker på)

Hej.

Nu ved jeg ikke hvilket universitet du har planer om at søge ind på, og måske der er forskel fra universitet til universitet.
Jeg læser på SDU og jeg er uddannet sygeplejerske. Det er muligt på SDU at få merit for nogle forskellige småopgaver, som fx Etik&Videnskabsteori på modul 6, Sundhedspsykologiopgaven på modul 3, duoopgaverne på modul 3 og måske også få andre ting. Jeg arbejder på nuværende tidspunkt på, at søge merit for bachelorprojektet på modul 11. Men det korte af det lange - så er det ikke muligt at få ret meget merit, og uddannelsen bliver på ingen måde kortere af den grund.

Medicin er drømmeuddannelsen for mig, så derfor gør jeg alt hvad jeg kan for at det skal lykkedes mig at fuldføre den, på trods af at jeg om én måned ikke har mere SU tilbage. Så husk og tag den med i baghovedet, når du søger ind, at du vil komme til, at løbe tør for SU.