Tage noter på bærbar

hej

hvilke software bruger I til at tage noter med? Jeg har hørt lidt om Evernote og OneNote, men jeg ved ikke, om det er noget folk benytter sig af på studiet.

Det er AU jeg skal gå på. Hvordan er proceduren her? Vil forelæseren lægge ppt-slides op eller lignende?
Jeg vil helst tage noter på PC’en, men kan det ikke være lidt besværligt måske på dette studie ? :slight_smile:

Tak

Hej :slight_smile:

Jeg bruger evernote da efterfølgende søgninger i noterne fungere rigtig fint. Derudover synkroniserer den med min smartphone hvis jeg hurtigt lige skal tjekke op noget. Desuden er der andre fordele som også har gjort jeg har valgt at benytte lige netop det program :slight_smile:
Måden som jeg prøver at arbejde ud fra er at skrive læringsmålene op, og til forelæsningerne notere det som forelæseren er relevant ift. dem. til efterfølgende undervisning og under læsningen tilføjer jeg det som er relevant, og ellers tilpasser det som jeg har skrevet ved læringsmålene :slight_smile:

Håber det giver bare lidt mening! :slight_smile:

Hej Watermelons.
Hvis du foretrækker at lave noter på pc’en, og det er den måde, som du føler, at det meste af informationen hænger ved på, så synes jeg klart du skal blive ved med det.
Jeg kan forestille mig, at man senere i Makro/Mikro anatomien skal tegne en god del - men så må man jo have en blok ved siden af :slight_smile:

Personligt benytter jeg egentligt bare Words notefunktion - da jeg synes den er super nem at skrive noter og ikke mindst lave små “sketches” i, da det fungerer godt for min personlige indlæring.

Udover dette, så har jeg en dropbox profil, hvori jeg gemmer det hele - så jeg lettere kan tilgå dokumenter fra min Tablet / iPhone

Med hensyn til dit spørgsmål omkring ppt-slides, så varierer det vidst lidt.
generelt så har de været gode til at lægge slides op. - men igen… jeg er også først lige begyndt selv :slight_smile:

Jeg håber at det kan give dig en smule mere overblik

Mvh. Zeuner

OneNote er gude-programmet til elektroniske noter - desværre findes der ikke et mindeværdigt Mac alternativ (jovist, du kan installere en cracket OneNote, som så vil mangle nogle funktioner), men i og for sig så kan Mac ikke følge med her.

Jeg prøver selv forskellige ting af - i starten var det udelukkende computer, men for tiden hvor jeg stortset udelukkende har anatomi som skal ses og røres, og fysiologi som skal skrives ned (formler, potenser osv) så er det bare ikke hensigtsmæssigt med computer noter, og lige pt. bruger jeg udelukkende håndskrevne (selvom det er noget værre rod, hvis ikke man er meget pertentlig, med at få sat det hele i ringbind!)

Skulle jeg selv kunne vælge, så ville jeg bruge computer, da jeg får det hurtigere ned, desværre så går de generelle formler, figurer og grafer helt galt her, da man simpelthen ikke kan få det ned på computeren hurtigt nok, og hvis du så tegner dem i hånden, så skal du enten lave en form for reference system computer og blok imellem, eller på et tidspunkt indtegne disse figurer når du har bedre tid.

Selv vil jeg snart forsøge mig med udelukkende at tilføje kommentarer og guldkorn til forelæserens slides, da vores forelæsere altid har dem oppe inden selve holdtimen - kan dog desværre ikke fortælle dig så meget om dette endnu :stuck_out_tongue:

Jeg bruger iPad med tastatur. Fordelene er at jeg både kan tegne og skrive hurtigt på slides - den virker som en kombi af papir og computer. Pt. bruger jeg et gratis noteprogram som er vanvittig godt (Paperport Notes). Den fylder heller ikke meget i tasken. Min er en iPad mini, og jeg mener skærmen er stor nok til formålet.

Jeg bruger… brugte TreeDBnotes der auto-gemte til en dropbox mappe til at skrive notater ned.

Det holdte indtil starten af 2. semester hvor jeg bare opgav notetagningen og begyndte at være afhængig af en blanding af læsning i bøger, powerpoints, nettet og opgaveløsning / ture i præparatsalen. Der var simpelthen for mange detaljer og strukturer til at jeg kunne skabe oversigt over dem. Jeg fik intet ud af at skrive det ned længere. Jeg klarede mig igennem eksamerne uden og er ikke begyndt at anvende notater på 3. semester endnu.

Til holdundervisning i makro/mikro/neuro anatomi og genetik har vi altid fået .ppt eller .pdf filer bagefter. Forelæsninger har været mere blandede.