Tråden med alle dem der starter på medicin KU 2012

Hey tænkte at vi lige kunne vise flaget herinde bare for at se hvor mange vi er her på studmed.dk der starter her til efteråret.

Jeg er 33, tidligere social- og sundhedshjælper og psykomotorisk terapeut. Jeg er gift, har tre børn og arbejder foreløbigt i hjemmeplejen når jeg ikke studerer eller er sammen med familien. I min fritid styrketræner og løber jeg så meget som jeg kan. Jeg glæder mig selvsagt til at begynde på medicinstudiet og til at møde en masse nye mennesker.

For min studiestart håber/ønsker jeg, at:

  1. Finde en god studiegruppe. Erfaringen siger mig at det er noget af det vigtigste når nyt stof skal indlæres.
  2. Finde nogle medicinstuderende træningskammerater der har lyst til at finde et sted i nærheden af Panum, hvor vi kan træne.
  3. Etablere nogle gode læsevaner og en god studieteknik.

Nåh det var mig, hvad med dig?

110 visninger og ingen der vil melde sig under fanerne?

Er det fordi at der ikke er nogen nye medicinstuderende fra KU her eller er det fordi at folk ikke gider at deltage? Det er helt fair, hvis det forholder sig sådan… Tænkte bare at det kunne være sjovt.

Hej Martin!

Jeg faldt lige tilfældigt over dit indlæg, og kunne genkende dit navn fra et sted… Vi er åbenbart på hold sammen hehe

Så ville lige smide en hilsen, så du ikke følte dig helt alene.
Men ja du har vel ret, en god læsegruppe er vel altid en god start :slight_smile:

Kh

Bardis

Er der nogen der kan forklare vigtigheden af det sociale aspekt på studiet? Jeg er nemlig ikke den mest sociale type og holder mig helst sammen med dem jeg i forvejen kender, men er det dumt og ulempe for mig rent fagligt? Jeg interresere mig slet ikke for fester og den slags og undrer derfor over om det er det eneste man går glip af. Hvordan fungere en læsegruppe/studiegruppe i forhold til at hjælpe en med indlæringen?

[quote=“MartinRuager1” post=82236]110 visninger og ingen der vil melde sig under fanerne?

Er det fordi at der ikke er nogen nye medicinstuderende fra KU her eller er det fordi at folk ikke gider at deltage? Det er helt fair, hvis det forholder sig sådan… Tænkte bare at det kunne være sjovt.[/quote]

Det kan anbefales at lave en facebook-gruppe med holdnummer/starttidspunkt og så finde og invitere alle dem på dit hold. Det var i hvert fald en success da jeg gjorde det i sin tid.

Hej Struensee

Tusind tak for det forslag… Havde egentlig overvejet det, men tænkte at det var besværligt at sidde og sortere i hvem der kan se hvad og muligvis at “friende” en række mennesker, som måske aldrig dukker op eller som måske hedder det samme osv. for at kunne inkludere dem i gruppen.

Men nu er det gjort og gruppen hedder “Medicin Ku 2012 - Hold 101”.

Det var ikke så bøvlet :wink:

Men jeg er da stadig meget interesseret i at høre fra folk jeg ikke er på hold med, som også er nystartede. Kom glad!

Tak for svar Bardis… Har friendet dig på FB. Hvis du siger ja kan jeg invitere dig til vores hold på fb :slight_smile:

Drmo92

Jeg skal ikke kunne svare for andre, men for mit eget vedkommende er en læsegruppe uvurderlig vigtig. Det forudsætter selvfølgelig at kemien er i orden, men de gange hvor den har været der, så har det været en meget stor hjælp for min indlæring.

Bare det at kunne sparre, stille dumme spørgsmål, svare på andres dumme spørgsmål, fremlægge for hinanden, surprise-ringe til hinanden og fyre udenadslærespørgsmål af osv. Dels gøre en ansvarlig overfor en gruppe og dels at gøre det sjovt og udfordrende.

Hvorvidt du ville have gavn og glæde af en studiegruppe kommer vel meget an på hvordan du har det med gruppearbejde. Hvis du ikke er til den slags og helst holder dig til dem du kender i forvejen, så er det muligvis spild af din tid med en studiegruppe… Men jeg ved det selvfølgelig ikke.

Uanset hvad håber jeg at du finder en løsning der fungerer for dig :smiley:

Du er added, den profil du har added er ikke min tror jeg :slight_smile:

Tror du har ret :wink: Og tak :smiley:

I er selvfølgelig også velkommen til at oprette en gruppe her på siden. Der er en udemærkede gruppefunktion: http://studmed.dk/groups/create

Hej :slight_smile:

Kan ikke finde vores hold-gruppe inde på fb, heller ikke dig Martin :confused: Kan du ikke friende mig så jeg kan få adgang til vores gruppeside??

Tog nogen af jer med på rusturen? Jeg havde tilmeldt mig og skulle af sted i morges men blev forhindret pga sygt barn :confused: Tænkte at jeg kunne evt tage af sted senere i ugen, bare for en dag eller to …er der nogen af jer som er interesseret at tage med ?? :slight_smile:

Glæder mig til at møde jer :slight_smile:

Mvh,
Eva Katrin Sigurdardottir

Hej Eva!

Jeg kan evt adde dig, men kan ikke finde dig på facebook. :slight_smile:

Knus

Kan heller ikke finde dig Bardis :confused:

Prøv “Eva Katrín Sigurðardóttir” :slight_smile:

Knus,
Eva

Jeg er meget intresseret at være med i læsgruppe. Og også at finde et godt sted at træne og at træne sammen. Vi kan fx diskutere i fb mere om dine planer og tanker.

Selv er jeg 21 år gammel og fra Finland, og jeg hører til hold 104.

(lige et sidespring)
Men hvor kan i se hvad hold i er kommet på?? Jeg har pga. sygeeksamen først fået besked om optagelse senere end andre, og var desværre forhindret i at deltage i rusturen :frowning:

Skolen sendede brev som indeholdt information om fadl, egen holdplacering, studiestart generelt og tavshedspligt. Det måske betaler sig at ringe til studiebureaun og spørge efter dit brev :slight_smile:

Det vil jeg gøre, tusind tak for dit svar! :slight_smile: