uniTEST 2018 på SDU og AU

Så er der dato på den kommende uniTEST. Det bliver 7. og 8. april på SDU og 7. april på Aarhus Universitet. Prøven indeholder i år væsentligt flere spørgsmål end sidste år. Man skal besvare 150 spørgsmål og har 3,5 timer til det.

Tænkte, at det kunne være meget rart at have en tråd for dette års uniTEST, da jeg har fundet de tidligere års tråde meget hjælpsomme.

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue, om testen bliver sværere, eller “bare” længere og med flere spørgsmål. Grænsescoren bliver formentlig ganske anderledes, når pointene skal deles ud på 150 spørgsmål.

Ønsker jer alle held og lykke med prøven, og håber, at vi her kan dele tips og erfaringer for at blive så godt klædt på til prøven som muligt :slight_smile:

1 Synes om

Hvis du går ind på SDU’s hjemmeside, så kan du se et eksempel på sidste års uniTEST :slight_smile:

Her er et link; https://www.sdu.dk/da/uddannelse/bachelor/kvote_1_og_2/testbaseret_optag_kvote2

Du skal trykke på fanen med eksempler på uniTEST, så kommer den frem som PDF-fil.

1 Synes om

Hej Ditte, har du fundet ud af dette bare ved at læse inde på: https://www.sdu.dk/da/uddannelse/bachelor/kvote_1_og_2/testbaseret_optag_kvote2 ?

Det er lidt specielt at de vælger at ændre på selve prøveformen så markant som de har gjort. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det betyder for de enkelte spørgsmål? Hvis jeg har forstået rigtigt så er tiden altså de 3,5 time eller 210 minutter til 150 spørgsmål, altså 1,4 minutter (84s) til hvert spørgsmål. Den gamle prøve var: 2,5 timer eller 150 minutter til 95 spørgsmål altså 1,6 minutter (96s) til hvert spørgsmål.

Dvs. en reduktion på 12s til at besvare hvert spørgsmål SAMT én times intens koncentration mere yderligere. Jeg går ud fra at spørgsmålene er de samme, der er bare flere af dem og lidt mindre tid pr. spørgsmål til at svare på dem. (jeg ved ikke dette men agter at ringe og spørge dem).

Det er mit indtryk at fart altid har betydet meget i forhold til ens evne i at navigere godt i de her MCQ’s og ovenstående ændring betyder bare at det kommer til at betyde endnu mere samt ens evne til at koncentrere sig over længere tid vil også blive sat på prøve yderligere.

Det kan jo så være en fordel, alt afhængig af hvem man er, jeg bliver i hvert fald nødt til at arbejde på at holde hovedet koldt den sidste times tid, Det er mit første forsøg med at at søge ind på medicin i år.

Jeg ønsker i hvert fald alle held og lykke!

Rettelse: stavefejl

Hej

Jeg skrev en mail til Aarhus Universitet for at få noget opklaring. De fortalte mig pr. mail, at der nu er 150 spørgsmål.
Jeg tænker også, at det må øge presset lidt, især i forhold til at koncentrere sig i så lang tid.
Jeg vil gerne vide, om de har øget med lige mange af hver type spørgsmål, eller om de bare fylder på i nogle enkelte kategorier. Hvis du finder ud af det, må du meget gerne opdatere om det i tråden :slight_smile:

Jeg ønsker dig og alle andre, der skal op, held og lykke :slight_smile:

Hvordan forestiller i jer, at man kan forberede sig? Er det bare at hive fat i 500 mensa bøger på biblioteket, og så i gang med opgaver?

1 Synes om

Man kan i hvert fald træne sin læsehastighed, da der er mange lange tekstpassager, som skal læses på kort tid :slight_smile:

1 Synes om

Hvis man har sendt ansøgninger til både SDU og AU, skal man så op til prøven to gange? Jeg tror, at min studievejleder sagde, at det kun var en gang, men er blevet lidt i tvivl…

Hvis man har søgt begge steder, skal man til uniTEST på SDU, og så tæller resultatet af denne for begge :slight_smile:

På SDU skal man også igennem MMI, men det skal man ikke i Aarhus som noget nyt i år :slight_smile:

2 Synes om

Ifølge SDU så må testens indhold under ingen omstændigheder videregives til tredje part. Dvs. Den må blandt andet ikke diskuteres her :slight_smile:

Du må ikke gengive spørgsmål, men gerne form og hvordan testen gik for dig. Derfor må testen gerne diskuteres.

1 Synes om

Har noen tips til Forbredelse av Quantitative Reasoning delen ??

Hvordan gik det for jer alle??
Hvornår ved man, om man er kommet ind i Århus, der er jo ingen mmi del

Jeg er kommet ind! :slight_smile: Hvad med dig?
Du får besked om Århus d. 20. juni. Det er samme dag, som man får besked fra SDU.

Hej Xenialea!

Hvordan kan du vide allerede nu, at du er kommet ind? :open_mouth:

Jeg kom også ind. Vi ses på SDU :slight_smile:

Hej Amelie,

Jeg mener godt at man kan forberede sig.
Prøv at læs nogle af de tidligere tråde omkring prøven på SDU igennem. Der står mange brugbare ting i mellem.
Der plejer desuden at blive oprettet en specifik tråd hvert år herinde ang. både MCQ og MMI.

Venligst
KmK

Ja, det er nogle af de kompetencer der er fine at have forud for testen.

Ja da :slight_smile: Jeg kom selv ind via kvote 2 i Odense. Synes bestemt ikke at den første test var nem, men det tror jeg egentlig at de fleste er enige i.

Tusind tak for hurtigt svar - dvs. at du ikke kom ind første gang? Det bliver mit første forsøg til foråret og er meget nervøs - men det er dejligt at vide, at det trods alt er muligt :slight_smile:

Nej, jeg kom ikke ind i første forsøg.

Søger du både AU og SDU? De bruger jo samme MCQ-test, men SDU har jo en efterfølgende MMI man skal til.

Jeg søger KU og SDU - og ikke de to andre steder - jeg vil helst ind på KU, da jeg har al familie og netværk i København - videre læser min mand et studie, der kun kan læses i København, så hvis jeg kommer ind på SDU kommer jeg nok til at pendle eller evt. flytte, hvis det bliver for hårdt - men det vil dog være lettere at komme til KBH fra SDU end de andre to steder. Men tror dog, at der er større chance for komme ind på SDU end KU i og med at jeg ikke kan supplere med ekstra fag for at ændre mit snit, da jeg allerede har fagene (men et ok snit i de fag)og et snit på 8,9 (gamle skala), og videre har jeg ikke kunnet søge ind på andre uddannelser før i år grundet dobbeltuddannelse, så satser på den prøve, men det er svært at vide, hvad der venter en.