Vedr. optagelse igennem kvote 2

Hej alle sammen :slight_smile:

Jeg sidder i øjeblikket og er igang med min kvote 2 ansøgning, under processen er flere spørgsmål dukket op hos mig. Jeg håber der nogle derude der har lyst give mig nogle svar :slight_smile:

  1. Når man sender sin ansøgning, sender man kun en ansøgning, som så går til de forskellige universiteter man har valgt, eller kan man godt lave en specifik til fx. SDU og KU?

  2. Når ens ansøgning er blevet, vil det så være sådan at alle universiteter man har sendt sin ansøgning til, der vil kigge på en? Eller er det ligesom ved kvote et at hvis ens 1.prioritet giver dig en plads så går din anmodning om studieplads ikke videre til din 2.prioritet? Jeg tænker på at hvis jeg kommer til SDU’s multiple choice test, vil min 2. prioritet, KU, så ikke kigge på min ansøgning eller?

  3. Skal CV med, eller? Og er eksamensbevis automatisk vedhæftet, når man sender via Optagelse.dk?

Hej Rozita!

Jeg håber jeg kan hjælpe dig lidt med dine spørgsmål.

  1. Du sender forskellige ansøgninger til hver uddannelse/uddannelsessted. Jeg havde selv 3 kvote 2 ansøgninger og de var alle forskellige på trods af de alle blev sendt til KU.

  2. De vil altid kigge på din ansøgning, men for eksempel på KU skal du igennem 3 “vurderingslag” hvor for eksempel over halvdelen bliver sorteret fra i første runde og kun 300 klare den til sidste runde. Men de vil altid kigge på de ansøgning i første runde. Derudover hvis du får din 1. prioritet vil du aldrig få at vide om du kom ind på din 2. prioritet. i stedet vil din 2. prioritet give din plads til en anden på trods af du blev valgt.
    Hvis du nu kommer til MC test på SDU så vil KU stadig kigge på din ansøgning, og måske vælger KU dig, men hvis du allerede er kommet ind på SDU så giver KU din plads til en Stand by.

  3. Eksamens bevis er automatisk vedhæftet, men det kan du også tjekke derinde bare for at være sikker. CV skal helt sikkert med til for eksempel KU, det tæller utrolig meget i deres bedømmelse af dig.

Håber det kan hjælpe dig :slight_smile: og held og lykke med det hele.

Tak for dine svar! :smiley: