10 sem. - hvad prioriteres på dit kliniksted?

Hej

For at give os alle sammen en bedre chance for at klare psyk/neu. vil jeg høre, om der er nogen, som har nogen bud på, hvad der prioriteres de enkelte kliniksteder?

Jeg er i øjeblikket på psyk i hvidovre og her har eksaminator stort set sagt, at vi kommer op i en skizofren patient eller en anden slag psykose, og at vi SKAL have læst kapitlet om skizofreni i klinisk psykiatri (100s) inden eksamen. Så ved I i hvert fald det. Hvis der nogen andre bud fra de øvre klinik steder, ville det være super, da man så kan tilrettelægge sin læsning den sidste dag efter de emner, som prioriteres på det kliniksted, hvor man skal op.

VH
Faldo

Hejsa

Til forelæsningerne har de også sagt det samme, men jeg tror det kommer an på ens ambitionsniveau.
Jeg var i psyk. klinik på Glostrup, der havde vi prøveesamen hvor jeg var oppe i en skizofrem patient, havde kun læst FADLs psykaitri bog og absolut ikke terpet den, alligevel sagde de at jeg ville ligge lidt over middel hvis det var en rigtig eksamen, så jeg tror sagtens man kan bestå med FADLs bog, det satser jeg i hvert fald på :slight_smile:
Man kan selfølgelig være uheldig, men sådan er det jo altid.

Håber det hjalp og god læselyst
Mette