11. semester eksamener

Hej,
Er der forberedelsestid til 11. semesters eksamener? Hvis ja, da hvor lang tid til ØNH, oftalmologi og dermatologi?

VH
Zarina

Der er forberedelse til ØNH - men kan ikke huske hvor meget, 45-60 min?
Der er ikke forberedelse til Øjne og Derma.
I øjne tester man (mens censor og eksaminator kigger) visus og synsfelt bl.a. Man oftalmoskoperer (forsøger :wink: ) og optager anamnese.
Til Derma trækker man et billede at et udslæt, som man skal prøve at beskrive, diagnosticere og komme med behandlingsforslag. Derefter trækker man en seddel med et spørgsmål i kønssygdomme. Her skal man så fortælle hvad man ved om det pågældende.
Mvh. as

Hejsa
Jeg er ikke helt sikker på at der er den store enighed om hvordan det foregår klinikudvalgene/undervisningsstederne imellem.
Jeg mener også at vi har forberedelse til ØNH og ikke de andre, men vist ikke mere end 20-25 min, men det er muligt jeg tager fejl, udmeldingerne fra vores underviser har ikke været helt klare. Han kan nemlig ikke garantere patienter til os alle og jeg ved ikke om vi har forberedelse hvis man bare trækker et spørgsmål.
Altså ikke et entydigt svar, så man må jo komme til undervisningen og spørge dem ad, eller tage det som det kommer :wink:
Skal nok skrive igen hvis jeg bliver klogere

Mette