11.semester uden holdplads - erfaring?

har mistet holdplads på 11. semester pga for sen afmeldning af min holdplads, og samtidigt vikariat i jylland. Nu kan jeg kun få gentaget undervisning “hvis der er plads”
NOge naf jer derude der har gennemført 11.sem uden holdplads? Kan det lade sig gøre, hvordan går det at hoppe med på holdene?
Ved godt at det ikke er obligatorisk, men hvor meget betyder undervisningen når det nu er en klinisk eksamen?
Håber på svar fra jer.

mvh nikolaj

Hej Nikolaj

Jeg tror hverken undervisere eller studenter har noget i mod at du shopper lidt undervisning hist og her.
Du kan sagtens klare dig uden undervisning, men jeg synes nu alligevel at undervisningen er relativt god på ellevte. Man får set en bunke patienter og prøvet en del håndgreb.
Jeg kender to der bevidst tog vikariater på ellevte og klarede eksamen alligevel (efter deres eget udsagn med røven i vandskorpen)…

Tog 11. semester uden at være holdsat - intet problem… der var i hvert fald ingen, der rynkede på næsen af mig på de forskellige hold. Eneste ulempe er, at man ikke kan være sikker på at komme til eksamen hos den underviser, man har fulgt undervisningen hos, og man får først at vide hvem man skal til eksamen hos ganske kort tid før… Jeg nåede dog lige at være med til en undervisningsseance hos dem, jeg skulle til eksamen hos…

Et råd fra mig vil dog være, at følge undervisningen - især i Ø-N-H, det smuttede lidt for mig, hvilket gjorde, at jeg ikke havde meget begreb om de mange håndgreb, der er i dette fag.

  • Mikkel

Jeg tror helt sikkert godt det kan lade sig gøre at bestå uden at være holdsat. Det er, som de andre har nævnt, en rigtig god ide at komme til noget undervisning så man kender, og har træning i håndgrebene.
Det skal dog nævnes at nogle undervisere ser med lidt mildere øjne på én til eksamen hvis de kan genkende dig fra undervisningen.
Dvs det måske kan blive lidt sværere at trække en lidt dårlig præstation hjem hvis de aldrig har set én før, og ikke ved at man godt kan genkende en trommehinde/øjenbaggrund når man ser den. Men hvis du har styr på dine ting skulle der ikke være problemer.

Mette

Jeg tog 11. semester uden at være holdsat (idet jeg også tog 10.) Det var intet problem. Find et hold, der passer ind i kalenderen, og gå så til de timer, så kender du læreren. Det er en god idé at spørge læreren/holdet om det er ok, og så holde lidt lav profil i timerne.
Når man skal til eksamen, beder man bare om at skulle op hos den pågældende lærer hos de forskellige kursussekretærer på klinikstedet, det er dem der arrangerer det. Sådan fungerede det i hvert fald i 2006.

Som skrevet ovenfor, så er det altså ikke tilfældet længere, idet eksamen planlægges central fra eksamenskontoret, og de helt kolde overfor hvilket hold man har gået til undervisning på - det siger i hvert fald erfaringen fra foråret 08.

  • Mikkel

Vil det sige at man kommer op i eksamen på tværs af klinikudvalg, eller kommer jeg som er KKA op i amtet ? Ellers er det jo fristende at følge undervisning på RH istedet for eks. glostrup.

?

Du kan komme op hvor som helst… Vi var nogle stykker der tog 10. og 11. samtidig - vi fulgte alle undervisningen på RH, men der var et par stykker der kom op på Gentofte, og vist nok en enkelt på Glostrup. Var selv så heldig (?) at komme op på RH.

  • Mikkel