12. sem AU - Hvilke bøger til kirurgi?

Jeg starter på 12. sem på AU her i slut august, og skal så småt beslutte mig, for hvilke bøger jeg skal læse efter. Dette emne er blevet diskuteret i forumet tidligere og efter at have læst alle trådene igennem er jeg kommet frem til, at Davidsons er den bedste bog at læse intern medicin efter.
Min tvivl er dog stor omkring valget til kirurgi, da folk synes at være mere uenige. Tænker lige i øjeblikket at læse kirurgi efter basisbogen og kirurgisk lommekompendium. Så vil meget gerne høre jeres erfaringer omkring dette. Er det tilstrækkeligt og pensumdækkende at læse kirurgi efter de to nævnte bøger? - eller skal jeg supplere med evt. en bog i ordopædkirurgi eller neurologi/neurokir.?

Har du tid til at læse flere bøger end Kompediumet og kittelbogen i kirurgi??? de 2bøger burde kunne dække
jeres pensum! Hvis du gerne vil mere kirurgien end angivet i pensumet så finde en bog der hedder Bailey & Love’s short practice of surgery. Kener du en lille bog som hedder MINITEXT Surgery? den er super god.
Mnd map in surgery? In A page Surgery er god når du har læst pensumet igennem.
Held og lykke
Jim

Tiden er faktisk mit største problem, så derfor at jeg tænker at droppe kompendiet og læse efter basisbogen og kir. lommebog - mit spørgsmål er så bare om det er tilstrækkeligt ift. pensum? Synes at folk beskriver basisbogen som alt for overfladisk. Men gælder det også den kirurgiske del i den? Og hvad med ortopædkirurgien? Er det nødvendigt at supplere med eksempelvis Sneppens, som en del studerende vælger at gøre? Synes at anmeldelserne af basisbogen og Bailey & Love’s påpeger en utilstrækkelig del ift. ortopædkirurgien.

Tak for alle forslagende til de supplerende bøger - målige tjekke dem ud.

På AU’s hjemmeside står der, at vi har den lille grønne medicinfortegnelse som hjælpemiddel.

Men den er udgået af produktion i 2010, så er der nogen, der ved hvordan det ret praktisk foregår til eksamen?

På forhånd tak.