12 sem KU - prioritering af rul

Hej,
Jeg starter 12 sem til efteråret (KU) og skal i forbindelse med dette prioritere rul (og sygehus).
Vi lderfor spörge folk der har erfaring, om det er “nemmare/bedre” at starte med fx gynekologi, have almen medcin i midten… osv…eller?
Hvilken ordning af fagene giver mest fordelt arbejdsbyrde under semestret?

rul 1: alm.med - gyn obs - ped
rul 2: ped - alm.med - gyn obs
rul 3: gyn - ped - alm.med

På forhånd tak :smiley:

Hej,
Jeg er lige ved at afslutte 12. sem og jeg havde fordelingen ped - alm - gyn obs. Jeg var rigtig glad for at starte med pædiatri da det er der arbejdsbyrden er størst, så den vil man gerne have hurtigt ude af verden. Almen er så lidt læsetungt at man tror det er løgn. Jeg var overhovedet ikke presset eller nervøs over den eksamen før dagen før hvor jeg tænkte: jeg må have undervurderet det - men nej, det er bare super nemt. Gyn obs er så i mellem de to ting, men afhænger meget af hospitalet og hvilken bog du læser efter. Generelt vil jeg anbefale dig ikke at starte med almen men om du helst vil lægge hårdt ud eller gå langsomt op i gear er vel en smags sag.
Men det er et fedt semester - god fornøjelse

Ha Ha! Jeg har hørt, at der er voldsomme mængder, og det er AM, der trækker tænder ud - pudsigt som ting opfattes forskelligt…
:roll:

Haha, det var da spøjst. Det har der i hvert fald ikke været nogen på mit rul der har syntes. Men selvfølgelig skal man have intern medicin i nogenlunde frisk erindring, men så længe man kan svare på eksamensspørgsmålene der ligger på Absalon er man godt stillet. Det er det fede: der er intet ekstemporalt i den eksamen.

Tak for svarene.
Tror jeg prioriterer det rul der starter med ped.
:slight_smile: