2 sem KU hjælp!

Hej alle i søde mediciner!
Jeg er i den situation at jeg startede i går på 1 sem, men er fra i morgen 2 semester studerende :shock:
derfor ville jeg høre om i kan svare på følgende, jeg skal kun have faget Kursus i medcinsk celle-og vævslære.
Er det rigtigt forstået at jeg kun skal bruge følgende 3 bøger?
Fin Geneser- til Histologi
The cell- til biokemi
Cellular physiology- til biofysik
Hvis dette er rigtigt er der så nogle der har læsevejledninger til dem, eller er det bare hele bogen?

Håber meget der er nogle der kan hjælpe!

Mvh
Carina

Du skal også bruge en genetik-bog og en bog til sundhedspsykologi.

Hvordan bliver man smidt et semester frem?

Som Badoo siger, skal du også have fagene Genetik og Sundhedspsykologi. Sundhedspsykologi-bogen kan du dog sagtens vente med, da man først har det efter, man har afsluttet de andre fag. Det vil sige i Januar.

Læseplaner skulle du gerne kunne finde på Absalon :slight_smile:

Er man helt på herrens mark kan man oftest matche forelæsningsoverskrifterne på skemaet med kapiteltitler i bøgerne og lave en læseliste på den måde.

Cellular phys. og genetik er hele bogen. Geneser og The Cell er mere omfattnde end pensum, men det er nogenlunde til at skelne skidt fra kanel - især hvis man laver gamle eksamenssæt.

Hej igen
som jeg skrev skal jeg kun have Kursus i medcinsk celle-og vævslære, :smiley:
så jeg ville lige høre om man ikke skal bruger denne bog Medical Biochemistry?
( Har den nemlig fra tidligere studie)
med hensyn til læselister har jeg kun kunne finde for geneser på absolon.
Så hvis nogen ligger inde med læseplan til the Cell så sig endelig til :smiley:

Har du fundet en for Geneser? Den kan jeg ikke finde. Nå men til celle- og vævsbiologi er biochemistry udnødvendig. Biokemien dækkes af enten The Cell eller Essential Cell Biology.

Læs følgende:

• Essential cell biology (lad nu være med at vælge the cell - den er alt for dybdegående)
  • En anbefalet engelsk lærebog i histologi (finn genesers er dyr, gammel og dårlig) jeg har f.eks. haft meget stor glæde af Wheater’s Functional Histology
  • Cellular physiology

Derudover skal du læse og kunne øvelsesvejledningerne.

Din biokemibog skal du først grave frem på 4. semester.

Tusind tak for svaret, har dog læst hele geneser på tidligerer studie, så tro bare jeg nupper den igen :smiley: