2006-ordning på KU

Hej folkens

Under min surfen på sis.ku.dk studsede jeg på en ny 2006-ordning for kandidatuddannelsen i medicin (link). Er der nogen der har kendskab til forskellen mellem 2005- og den ny 2006-ordning? - og hvorfor man har valgt at skifte ordning efter kun et år? Jeg har ikke været i stand til at finde noget konkret om den ny ordning på ku.dk. Der er i øvrigt ikke blevet opdateret med en ny studiehåndbog for 2006-ordningen på sund.ku.dk

Jeg har desuden bemærket, at man kan vælge “skema” under 2006-ordningen på sis.ku.dk (link) - et timeplanssystem betegnet Syllabus Plus. Her har man mulighed for at konfigurere sit helt eget personlige skema - smart :smiley:

Godt nytår til jer alle!

Så vidt jeg kan se har de skiftet TAS (Tidlig Almen medicin og Sundhedspsykologi) ud med TPK (Tidlig Patient Kontakt). Først 15. januar vil siden omkring TPK blive opdateret… Det bliver spændende at se hvordan det konkret adskiller sig fra TAS.

Jeg går udfra at os vinterstartere, der falder ind under studieordning vil få tilsendt den nye studieordning (ligesom vi i sommers fik tilsendt hæftet om 2005-ordningen).

TPK er en del av TAS, så jeg regner med at de ikke har kuttet hele TAS til fordel for TPK. Lykke til med studiene!