3. Sem AU Biokemi reeksamen

Hej med jer.

Jeg dumpede desværre biokemi på 3. semester. Dumpede nok mest af alt pga. at jeg har slacket alt for meget.

Jeg vil gerne høre andre der har bestået biokemien, hvordan i har læst op? Jeg er i tvivl om jeg skal læse hele pensum igen, holde mig til eksamensopgaverne eller en blanding?

På forhånd tak

Øv, det var ikke rart…

Jeg bestod fint og har læst meget flittigt. Nåede at læse hele Baynes 2 gange, kemikompendiet 1 gang og en del eksamensspørgsmål. Har undervejs også læst nogle kapitler i Vibekes bog, men switchede igen til Baynes da det var tydeligt at det var pensumbogen og så kunne jeg ligeså godt kæmpe med den.

De spørgsmål vi fik var lidt kringlede, især essayopgaven er der flere der har haft svært ved at finde ud af hvordan den skulle formuleres og generelt gribes an.

Du har kun 14 dage til at læse, så hvis du kan overkomme at gennemgå figurerne (hvis du læser efter Baynes) og få styr på de ting der nævnes der og så kæmper med eksamensspørgsmålerne, burde det vel være en chance… Som jeg ser det, har alle spørgsmål kunnet besvares ud fra de figurer der er i Baynes (bortset fra kemiopgaven).

Pøj pøj med det.

Mvh
Mignon

Hej Mignon.

Tusind tak for dit svar. Jeg har begge bøger, men jeg foretrækker at læse i vibekes, da jeg synes at den er mest udtømmende i sine forklaringer.

Men jeg kan godt se din pointe i at sidde og læse figurerne igennem i baynes :slight_smile:
Du får det lidt til at lyde som om at jeg får svært ved at bestå, da jeg kun har 14 dage til at læse. Jeg har jo læst bogen igennem og repeteret kapitlerne med min læsemakker samt lavet eksamensopgaver i løbet af semestret, så det er jo ikke fordi at jeg er på bar bund her til reeksamen.

Jeg tror egentlig bare at jeg skal have et godt overblik i de forskellige kapitler i bogen, således at jeg kan få en eksamensopgave i alle emner og så i al fald kunne svare et eller andet til det.

Synes du at det lyder helt umuligt for mig at kunne bestå eller hvordan? Eller misforstår jeg dig :slight_smile:

[quote=“kellemann” post=82918]
Synes du at det lyder helt umuligt for mig at kunne bestå eller hvordan? Eller misforstår jeg dig :)[/quote]

næh, nej, det var i hvert fald ikke sådan ment, men du skrev jo selv ‘diagnosen’:

som så er lidt svær at fortolke hvor meget du har slacket undervejs.

Grundet til at jeg pointerer de 14 dages læsning er nok den, at hvis ikke man har arbejdet vedvarende nok og afhængig af hvor hurtigt man kan indlære, kan de over 40 kapitler synes mange at få styr på på 14 dage, da det er trods alt lidt krævende stof. Men måske har du bare brug for at få dig et større overblik og fordi du nu både har erfaring med eksamensformen og har måske en vis afstand til stoffet, kan manøvrere bedre og være mere målrettet i din læsning. Jeg tror da bestemt at du skal satse på at bestå, og hepper herfra :slight_smile: