3. sem eksamen på KU

Hej :slight_smile:

Jeg skal snart til eksamen i bevægeapparatets anatomi samt neurofysiologi på 3.sem på KU.
Der er noget jeg er i tvivl om og som jeg virkelig håber på at få afklaret (det kan være at der sidder andre 3.sem studerende og tænker det samme som mig).

Hvad skal man som minimum kunne for at bestå denne eksamen? For jeg synes desværre, at den virker ret omfattende :(.

Mvh
En lidt fortvivlet stud.med.

Hej,
Dine frustationer er forståeligt nok. Jeg var selv igennem det samme i vinters. Det er svært at antyde et minimumskrav for at bestå eksamen, da det oftest vurderes ud fra et helheldsindtryk. Dvs om du har lært tilstrækkeligt til at det er forsvarligt at sende dig videre i systemet. Udfaldet af eksamen kommer til dels an på hvad du trækker og dels hvilken censor du kommer op i.

Disse ting ligger udenfor din magt og jeg vil råde dig ikke til at spekulere på sandsynligheder eller rygter omkring 3. semester.

Det er nemt for mig at sige. Men prøv at fokusere på at forstå det du læser og kun huske på det vigtigste. Her tænker jeg mht. klinik.

Håber at det går dig vel. Held og lykke

Tusind tak for dit svar :slight_smile:
Jeg vil forsøge at tage det helt med ro :wink: