3.sem KU

Hej

har hørt at det under metodekurset er en god ide at læse lidt ‘forud’.

Hvad er smartest at begynde med? og er der nogen der ved om der er ‘anbefalet læsning’ (dvs læselister) til noget af den anbefalede litteratur så man kunne få sig et overblik over omfanget af de enkelte bøger??

Jeg læste forud under metokursus i bevæg apparatet (Finn B), samt begyndte at spotte.

Husk, at den nye Harry Potter bog udkommer den 16! :stuck_out_tongue:

Du kan også begynde at læse neurofysiologi. Det var der mange fra mit hold der gjorde, og det var de glade for da vi kom til det i undervisningen. Læs efter neuroscience- Exploring the brain. Den er supergod, meget udpenslende men man forstår det første gang. Og den har også en del anatomi med, så man kan lære lidt af det den vej.

I denne tråden blir det anbefalt bevegelsesapparatet og embryologi.

Ellers finner du litt information om pensum
her

Ja denne gang får man ikke dårlig samvittighed. 5’eren kom en uge til halvanden før min 5. sem eksamen. Skal vi bare sige at jeg var færdig med HP før jeg var færdig med at læse til eksamen.

Det kostede nok en karakter point eller to. :roll:

Ja det er absolut en god ide at læse lidt forud, hvis du da har overskud - som en før har nævnt så er neurofysiologi en overkommelig opgave da den er meget let at læse, og ikke nødvendigvis kræver en masse forhåndsviden… desuden er man temmelig presset på det tidspunkt at man starter med neurofysiologien, sådan ca. 1.5 md før eksamen.

men også embryologien synes mange er led at komme igennem da den kan være svær at få overblik over

men ellers så vælg det område der interesser dig mest, da det er nemmere at læse noget man rent faktisk synes er spændende.
Bevægeapparatet - kroppens anatomi
neuroanatomi - hjernens anatomi
neurofysiologi - hvordan vores hjerne virker
embryologi - udvikling fra æg til baby